شرکت Texas Instruments یا (TI) که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های فناوری آمریکا محسوب می‌شود، از اخراج ۵ درصد نیروی کار خود خبر داد. به گزارش فارس، این رقم معادل ۱۷۰۰ نفر است که اخراج آنها با هدف کاهش هزینه‌ها صورت می‌گیرد. افراد یاد شده در واحد بی‌سیم این شرکت مشغول به کار هستند. TI می‌گوید قصد دارد تا مجددا روی طراحی پردازنده‌های OMAP متمرکز شود و آنها را برای استفاده در سیستم‌های مختلف بهینه‌سازی کند، بنابراین به کاهش هزینه‌ها برای تامین مالی این روند نیاز دارد.

مسوولان این شرکت اظهار امیدواری کرده‌اند تا بتوانند از نیروهای اخراجی در حوزه‌های کاری دیگر یا به شیوه‌های مختلفی در قالب پروژه‌های مختلف استفاده کنند. TI مدتی است که طراحی تراشه‌های همراه را به علت ضعف در تامین مالی کاهش داده و در سپتامبر گذشته هم شایعاتی در مورد توقف همکاری‌های این شرکت در زمینه سخت افزارهای همراه منتشر کرده بود.

علاوه بر این، گفته می‌شود که TI قصد دارد واحد موبایل خود را به آمازون بفروشد که هنوز در این زمینه اطلاعات موثقی در دست نیست. تداوم رکود اقتصادی در آمریکا باعث شده بسیاری از شرکت‌های فناوری و تجاری در این کشور به کاهش نیروی کار خود روی آورند.