تلویزیون اینترنتی تعاملی توسط شرکت مخابرات استان تهران و با همکاری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان صدا و سیما در دو منطقه تهران رسما راه‌اندازی شد. سمیع‌الله صادقی، معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران، از راه‌اندازی رسمی تلویزیون اینترنتی «شیما» همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی ایران (تله کام ۲۰۱۲ ) خبر داد و گفت: این سرویس برای شروع در دومنطقه ۲ و ۸ تهران فعال شده است. وی با بیان اینکه مخابرات با توسعه پورت‌های پرسرعت اینترنت برنامه‌های بسیاری برای استفاده از این ظرفیت‌ها در دستور کار دارد که یکی از آنها راه‌اندازی IPTV است، اضافه کرد: هم اکنون مشترکان تلفن ثابت در دو منطقه ۲ و ۸ تهران می‌توانند برای نصب این سرویس از طریق مرکز تماس ۳۸۳۸ و با حضور در مراکز تلفن ثابت محل اقامت خود اقدام کنند.

صادقی با تاکید براینکه راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در دو بخش سرویس و محتوا تعریف شده است، افزود: این سرویس با همکاری شرکت «تکتا» وابسته به صدا و سیما در زمینه تولید محتوا نصب و راه‌اندازی شده است.

معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران از خدماتی چون Live TV، ویدئو درخواستی، تایم شیفت و گیم به عنوان سرویس‌های در حال ارائه این شبکه نام برد و گفت: سرویس Live TV پخش مستقیم و زنده تمامی کانال‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای مورد تعریف صدا و سیما را امکان‌پذیر می‌کند و با سرویس تایم شیفت نیز امکان استفاده از برنامه‌های یک هفته قبل تلویزیون مهیا می‌شود؛ در همین حال سرویس ویدئو درخواستی -VOD - با قرار گرفتن ۶ هزار سایت فیلم و سریال‌های مختلف و سرویس گیم گروهی و شبکه‌ای در اتاق‌های گیم از دیگر سرویس‌های تلویزیون اینترنتی هستند.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این سرویس، مشترکان باید علاوه بر خط اینترنت پرسرعت ADSL از مخابرات، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای ست آپ باکس و ۲۰ هزار تومان نیز برای هزینه نصب پرداخت کنند، افزود: این سرویس ماهانه نیز حدود ۱۰ هزار تومان هزینه دارد.