به‌تازگی اطلاعاتی درباره گوشی جدید هوآوی منتشر شده که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون هشت است. گوشی جدید هوآوی با نام Ascend W۲ عرضه می‌شود. براساس اطلاعاتی که درباره گوشی جدید هوآوی منتشر شده، دارای دوربین هشت مگاپیکسلی است و می‌توان با کیفیت FullHD فیلمبرداری کرد. گفته می‌شود این گوشی از ابعاد ۱۰×۶۷×۱۳۲ میلی‌متر برخوردار است، از صفحه نمایش ۵/۴ اینچی بهره می‌برد و با شبکه‌های نسل چهارم سازگار است. انتظار می‌رود هوآوی این گوشی را در نمایشگاه CES لاس‌وگاس یا MWC بارسلون رونمایی کند.

شرکت فناوری هوآوی (Huawei) شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شن‌ژن چین قرار دارد. هوآوی بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌کننده سرویس‌های تلفن همراه پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است. هوآوی بیش از ۱۴۰ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶ درصد در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند.

این شرکت حدود ۲۰ موسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۷۴/۳ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.