صدوقی: اگر پیگیری‌ها نتیجه ندهد موضوع ارائه خدمات نسل سوم را از شورای رقابت پیگیری می‌کنیم

مدیرعامل همراه اول گفت: در حال حاضر امکان یکسان‌سازی تعرفه و حذف هزینه جابه‌جایی بین سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول مهیا شده و آماده FLAT کردن شبکه بین سیم‌کارت‌های دائمی هستیم که پس از مجوز رگولاتوری انجام خواهد شد.
وحید صدوقی در نشستی با خبرنگاران در نمایشگاه تلکام تهران اظهار کرد: نسل دوم تلفن همراه در کشور ترکیه دو سال زودتر از ایران راه‌اندازی شد و هم‌اکنون 7 سال است که نسل سوم تلفن همراه در این کشور راه‌اندازی شده و یک سال نیز از راه‌اندازی نسل چهارم تلفن همراه در این کشور می‌گذرد. وی گفت: اما ما در ایران هنوز در نسل دوم تلفن همراه مانده‌ایم و حتی انحصار ارائه خدمات نسل 3 را نیز 15 ماه دیگر تمدید کرده‌ایم.


مدیرعامل همراه اول ادامه داد: برای ارائه خدمات نسل سوم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و در صورت عدم نتیجه موضوع را از شورای رقابت پیگیری خواهیم کرد زیرا با توجه به وظیفه ذاتی شورای رقابت، این شورا وظیفه دارد تا از ایجاد انحصار در تمام بازارها جلوگیری کند. صدوقی گفت: در این مدت نیز حتی اندکی از طراحی، توسعه و نوسازی شبکه همراه اول عقب نخواهیم نشست. مدیرعامل همراه اول یادآور شد: اگرچه ارائه سرویس منوط به دریافت فرکانس از رگولاتوری است، اما ما در طراحی از 4 باند فرکانس‌های مختلف استفاده کرده‌ایم. صدوقی یادآور شد: به این ترتیب خود را برای ارائه خدمات نسل 3 و 4 تلفن همراه آماده می‌کنیم.
صدوقی همچنین از یکسان‌سازی تعرفه بین سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول خبر داد و گفت: هم‌اکنون با حذف هزینه جابه‌جایی، نرخ ثابت ۶۷ تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول قابل اجرا است که این طرح در بسته ایران زمین به مشترکان قابل ارائه است. مدیرعامل همراه اول گفت: آماده اجرای یکسان‌سازی بین سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول نیز هستیم که این کار نیازمند اجازه رگولاتوری است. وی یادآور شد: در صورت flat شدن شبکه همراه اول باز هم نامبرینگ سیم کارت‌ها حفظ خواهد شد زیرا تجربه نشان داده نامبرینگ نوعی هویت است و مشترکین از نامبرینگ منطقه‌ای استقبال کرده‌اند.


صدوقی از افزایش مکالمات همراه اول خبر داد و گفت: به دلیل بهبود شبکه همراه اول میانگین مکالمات همراه اول ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. صدوقی در خصوص ابهامات افزایش هزینه قبض حجاج تمتع امسال گفت: وقتی ترافیک در عربستان افزایش یافت، اختلال در شبکه همراه اول، اپراتور دوم و تلفن ثابت رخ داد. مدیرعامل همراه اول ادامه داد: بر اساس اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، ۶۸ درصد ترافیک حجاج تمتع امسال مربوط به همراه اول، ۲۳ درصد شبکه تلفن ثابت (مخابرات) و باقی به اپراتور دیگر بوده است.