دنیای‌اقتصاد- با عرضه IPAD MINI به بازار میزان تقاضا برای IPAD NEW و IPAD II تا حدودی کاهش یافت. البته کسبه و فعالان بازار رشد قیمت‌ها و کاهش عرضه این تبلت‌های محبوب را عامل کاهش تقاضا می‌دانند. اما به هر حال معتقدند با عرضه IPAD MINI بخشی از توجه‌ها به سمت این کالاها جلب شده است. در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با خانم اصلانی، یکی از کسبه بازار پایتخت داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود IPAD MINI وارد بازار ایران شده است. ورود این کالا تاثیری بر بازار IPADهای قدیمی‌تر اپل داشته است؟

این تبلت‌ها با قیمتی نزدیک به IPAD II وارد بازار شده‌اند و فعلا نمونه‌های WIFI آنها در بازار عرضه شده‌اند. در مورد تاثیر ورود این کالا بر بازار سایر تبلت‌ها به ویژه IPAD NEW و IPAD II هم باید بگویم که IPAD MINI به دلیل قیمت بالایی که دارد و همچنین با توجه به شرایط بازار مخاطبانی در حد انتظار نداشته است. اما به هر حال تا حدودی بر بازار IPADهای دیگر تاثیر گذاشته است.

قیمت IPAD MINI در چه حدودی است؟

نمونه ۱۶ گیگابایتی این کالا قیمتی حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دارد که قیمت آن از IPAD II -WIFI بالاتر است. قیمت نمونه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی این محصول هم به ترتیب یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون تومان است. این درحالی است آی‌پد با ظرفیت ۶۴ گیگابایت قیمتی در حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد.

معمولا محصولات تازه وارد به بازار کشور ما در بدو ورود قیمت بالاتری از آنچه باید دارند. فکر می‌کنید پس از گذشت مدتی قیمت این کالا کاهش یابد؟

خیر. در حال حاضر قیمت‌ها به دلار محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه شرایط واردات به کشور سخت است احتمال کاهش قیمت‌ها در مورد این کالا وجود ندارد.