بیش از نیمی از مسافران آسیایی هنگام مسافرت‌های هوایی دوست دارند از تلفن همراهشان استفاده کنند. در یک بررسی که از میان ۱۰ هزار نفر از مسافران در سراسر منطقه آسیا اقیانوسیه صورت گرفت، ۵۱ درصد مسافران علاقه‌مندی خود را برای استفاده از موبایل جهت مکالمه در حین پرواز اعلام کردند.

بر اساس گزارش وب سایت تحقیقات پرواز Skyscanner، در حالی که آسیایی‌ها علاقه زیادی به استفاده از تلفن همراه در حین مسافرت‌های هوایی دارند، اروپایی‌ها ترجیح می‌دهند که از این دستگاه‌ها هنگام پرواز استفاده نکنند.

در تحقیقات مشابهی که در انگلیس در طول سال جاری میلادی انجام شد، ۸۶ درصد مسافران به استفاده از موبایل در هنگام پرواز تمایلی نشان ندادند. بر این اساس، در امارات متحده عربی برخی از پروازها امکان استفاده از موبایل را برای مسافرانشان فراهم کرده‌اند. این در حالی است که استفاده از موبایل در حین پرواز علاوه بر اینکه ممکن است باعث اختلالاتی در سیستم پرواز شود، موجب اعتراض سایر مسافران نیز می‌شود. گزارش‌ها حاکی است که در اندونزی ۵۹ درصد مسافران اعلام کرده‌اند که از روش‌های جدید استفاده از موبایل در حین پرواز استفاده می‌کنند، اما ۲۳ درصد به این عمل اعتراض کرده‌اند.