دوربین حرفه‌ای جدید با امکانات مختلف

دنیای اقتصاد- شرکت Nikon به تازگی جدیدترین دوربین عکاسی حرفه‌ای را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید با مدل D۵۲۰۰ به بازار معرفی شده است و در دسته دوربین‌های DSLR این شرکت قرار می‌گیرد.

این دوربین مجهز به یک حسگر ۱/۲۴ مگاپیکسلی است و از نظر کارشناسان و فعالان بازار در رده مدل‌های ارزان قیمت و کاربردی دوربین‌های حرفه‌ای این شرکت قرار دارد. این دوربین که در سه رنگ متنوع سیاه، قرمز و برنزی به بازار عرضه خواهد شد، دارای امکاناتی مختلف مانند موتور پردازش تصویر سه جهته EXPEED است.

حداقل و حداکثر میزان حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی بین ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ متغیر و قابل تنظیم است. سیستم فوکوس خودکار ۳۹ نقطه‌ای این دوربین امکان ثبت و ذخیره تصاویری شفاف و واضح را به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین حرفه‌ای جدید قابلیت فیلمبرداری با وضوح full HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل را داشته و امکان فیلمبرداری با سرعت‌های مختلف ۵۰ و ۶۰ فریم در ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین دارای افکت‌های جالب و مختلفی هم هست که امکان ویرایش روی فیلم را برای کاربران فراهم می‌آورد. قابلیت عکاس پی در پی با سرعت ۳ و ۵ فریم در هر ثانیه از دیگر امکانات این دوربین جدید است.

دو وسیله جانبی ویژه هم برای این دوربین جدید معرفی شده است که کار با آن را راحت‌تر می‌کند. آداپتور بی‌سیم موبایل WU-۱a و دستگاه کنترل WR-R۱۰/WR-T۱۰ دو محصول ویژه این دوربین هستند. با اتصال آداپتور بی‌سیم روی دوربین، کاربران می‌توانند کار عکاسی را از روی تبلت و موبایل‌های هوشمندشان کنترل کنند. با استفاده از دستگاه کنترل هم می‌توان از فاصله دور و زوایایی که دستگاه‌های کنترل عادی کار نمی‌کنند، به کنترل دوربین و عکاسی پرداخت.

شرکت Nikon اعلام کرده که این دوربین قرار است از ماه دسامبر آینده و با قیمت ۸۹۹ یورو برای بدنه به بازار عرضه شود.