همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران تلکام 2012، ایرانسل به عرضه «نانوسیم‌کارت» به عنوان نسل جدید سیم‌کارت‌ها، به کاربران نسل تازه ابزارهای ارتباطی اقدام می‌کند.

‌ روابط عمومی ایرانسل اعلام کرده است: نانوسیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل همزمان با نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۲ از طریق وب‌سایت رسمی ایرانسل به نشانی www.irancell.ir به متقاضیان عرضه خواهد شد. این سیم‌کارت‌های نسل جدید با قیمت ۶ هزار تومان بهای سیم‌کارت، به همراه ۱۰هزار تومان اعتبار اولیه ارائه می‌شوند که با احتساب ۴ هزار تومان حق الزحمه شرکت پست جهت تحویل در محل سکونت مشترک، دریافت مدارک و تکمیل ثبت نام، در مجموع ۲۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. بهای سیم‌کارت‌های معمولی ایرانسل شامل هیچ گونه تغییری نمی‌شود. همچنین مشترکین ایرانسل که دارای نسل جدید گوشی‌ها و ابزارهای ارتباطی بوده ولی پیش از این، یکی از سیم‌کارت‌های معمولی ایرانسل را خریداری کرده‌اند هم می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل، برای تغییر سیم‌کارت خود درخواست داده و نانوسیم ایرانسل تهیه کنند. استفاده از نسل جدید گوشی‌ها و ابزارهای ارتباطی، مستلزم دارا بودن سیم‌کارت‌های ویژه این دستگاه‌ها در سایز کوچک‌تر است. «میکروسیم» ایرانسل، پیش از این در اندازه کوچک و سازگار با گوشی‌ها و ابزارهای ارتباطی نسل جدید همچون iPad و iPhone به کاربران فناوری‌های جدید عرضه شده بود. اکنون ایرانسل با عرضه نانو سیم‌کارت، به عنوان جدیدترین نسل سیم‌کارت‌های ویژه تلفن‌ها و تبلت‌های پیشرفته، به نیاز کاربران این ابزارها پاسخ داده است.
براساس این گزارش، این نوع سیم‌کارت، 40 درصد کوچک‌تر از میکروسیم بوده و دارای ابعاد 3/12 میلیمتر (طول) در 8/8 میلیمتر (عرض) و با ضخامت 67/0 میلیمتر است. پیش از این با کم شدن حجم سیم‌کارت‌ها، میکروسیم به عنوان یک سیم‌کارت کوچک‌تر برای گوشی و تبلت‌های پیشرفته به بازار تکنولوژی عرضه شده بود؛ اما در نانو سیم‌کارت، ضخامت نیز تغییر یافته و در مقایسه با میکرو سیم‌کارت، نانو سیم 15 پیکوسانتیمتر نازک‌تر شده است.
ایرانسل از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری و در سالن اختصاصی ۲۷ محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، جدیدترین محصولات و خدمات خود را به همراه راهکارهای منحصر به‌فرد سازمانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۲ معرفی خواهد کرد.