وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جایگزینی اسکناس و شبه پول با پرداخت الکترونیک به میزان ۸۰ درصد را از جمله محورهای برنامه پنجم توسعه اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، رضا تقی پور، در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و چهاردهمین نشست سران عضو اکو، با تاکید بر اهمیت همکاری‌های مشترک پیشنهاد ساخت ماهواره مخابراتی مشترک را مطرح کرد.

تقی‌پور همچنین به چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و تاکید کرد: طبق برنامه پنجم توسعه لازم است ایران شاخص آمادگی الکترونیکی خود را در این مدت از هشت به ۱۰ ارتقا دهد و توسعه پورت‌های پرسرعت ما نیز تا مرز ۵۰ درصد خانواده‌ها پیش رود.

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: براساس برنامه پنجم توسعه لازم است ایران در زمینه عرضه خدمات الکترونیکی بین دستگاه‌های مختلف به شکل صد درصد الکترونیکی شود و خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها و بنگاه‌ها به مردم نیز تا مرز ۷۰ درصد به شکل الکترونیکی ارائه شود.

وی در ادامه، جایگزینی اسکناس و شبه پول با پرداخت الکترونیکی به میزان ۸۰ درصد را از دیگر برنامه‌های مورد توجه قرار گرفته در برنامه پنجم توسعه برشمرد.