تلاش مایکروسافت برای رقابت با آی پد در روزهای نخستین با شکست مواجه شد؛ چرا که کاربرانی که تبلت جدید این شرکت را خریداری کرده‌اند به شدت نسبت به عیب صفحه نمایش آن معترض بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تعدادی از نخستین خریداران تبلت سرفیس (Surface) که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده مشکلاتی را در رابطه با شکاف و مشخص شدن سیم‌های داخلی صفحه پوشش لمسی تبلت سرفیس گزارش کرده‌اند که تنها ظرف چند روز پس از استفاده رخ داده است.


خریداران سرفیس تصاویری از نقص این دستگاه جدید را در اینترنت منتشر کرده‌اند


یکی از خریداران در تالار گفت‌وگوی مربوط به این محصول نوشته است: پوشش لمسی تبلت من درمیانه قسمتی که به صفحه نمایش متصل شده درحال جدا شدن است و لایه رویی نیز شل و ناهموار شده است. نگرانم که با استفاده بیشتر وضعیت این خرابی بیشتر ‌شود.
این نقص در تمام موارد یکسان است، پوشش لمسی تبلت مایکروسافت که دارای یک صفحه کلید است در قسمت شکاف دارای نقص است.
مشخص نیست که آیا مشکلات صفحه سرفیس در نتیجه ساخت بد است و بخشی از مشکلات بزرگ‌تری است که با استفاده‌های بیشتر از این دستگاه در دوره‌های زمانی طولانی‌تر نمایان می‌شود.
حقیقت این است که کاربران آمریکایی و بریتانیایی مشکلات مشابهی را درباره صفحه لمسی سرفیس منعکس کرده‌اند.


یک تبلت دیگر با یک شکاف که تنها چند روز پس از استفاده ایجاد شده است


کاربران همچنین گزارش‌هایی درباره سوءعملکرد صدای این تبلت را منعکس کرده‌اند. تاکنون مایکروسافت درباره این چند گزارش درباره نقص دستگاه اظهار نظری نکرده است. این درحالی است که یک سخنگوی مایکروسافت در گفت‌وگو با سی نت اظهار کرده است که این شرکت تلاش خود را برای ارائه محصولات دارای کیفیت عالی به مصرف کننده انجام می‌دهد. ما با بخش عملیات پشتیبانی از مصرف‌کنندگان قرارداد فعالی داریم و از نمونه‌های جزئی نقص مطلع هستیم. مشتریان می‌توانند برای مطرح کردن پرسش‌های خود با بخش پشتیبانی مشتریان مایکروسافت تماس حاصل کنند. سرفیس با قیمت 500 دلاری به فروش می‌رسد و می‌توان حافظه آن را ارتقا داد. پوشش لمسی این تبلت به تنهایی 80 دلار است و مایکروسافت برای تعویض پوشش‌های لمسی از کاربران هزینه اضافی دریافت نمی کند.
این تبلت از روز ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) پیش‌فروش شد و مایکروسافت امیدوار است که میلیون‌ها دستگاه از این تبلت را به فروش برساند.


صفحه لمسی تبلت مایکروسافت که شکاف برداشته است