اولین مانیتور با نسبت تصویر 21:9

دنیای‌اقتصاد- اولین مانیتور LCD با نسبت تصویر ۲۱:۹ جهان به زودی روانه بازار می‌شود. این مانیتور را شرکت LG و تا اواخر ماه میلادی جاری روانه بازار می‌کند. این مانیتور که با مدل EA۹۳ به بازار معرفی شده است، اندازه‌ای نسبتا بزرگ و برابر ۲۹ اینچ خواهد داشت. این محصول جدید در حالی به بازار معرفی شده است که اغلب ما مدت‌هاست شاهد ورود محصولی با تکنولوژی جدید در دنیای مانیتورها نبوده‌ایم. نسبت تصویر ۲۱:۹ فوق عریض تاکنون در بعضی مدل‌های تلویزیون ارائه شده است، اما این برای اولین بار است که در یک مانیتور ارائه می‌شود. برخلاف بسیاری از مانیتورهای بازار که در اندازه ۳۰ اینچ با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی عرضه می‌شوند، این مانیتور در اندازه ۲۹ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ عرضه خواهد شد.

این مانیتور مجهز به پورت‌هایی مانند HDMI، DVI Dual Link و Display Port است و نرم‌افزاری همراه با این نمایشگر عرضه می‌شود که به کاربر این امکان را می‌دهد تا ویدئوهایی از چهار منبع مختلف را همزمان روی صفحه مانیتور به تماشا بنشیند. البته بعضی از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که با توجه به ارتفاع تصویر کم آن، احتمالا بعضی از کاربران این محصول ترجیح بدهند تا دو مانیتور را روی یکدیگر گذاشته و تصویری با وضوح تصویر بسیار بیشتر را ببینند.

مانیتور مدل EA۹۳ قرار است از اواخر سال ۲۰۱۲ و با قیمتی در حدود ۶۳۳ دلار به صورت رسمی در سرتاسر دنیا عرضه شود. این در حالی است که شرکت LG اعلام کرده است که این مانیتور ابتدا در بازار کره‌جنوبی به عرضه عمومی می‌رسد.