افزایش سرمایه‌گذاری خاورمیانه و اروپا در صنعت آی تی

شرکت تحقیقات بین‌المللی گارتنر طی گزارشی جدید اعلام کرد که میزان سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) با رشد ۱/۴ درصدی تا سال ۲۰۱۳ میلادی به رقم ۱/۱۵۴ تریلیون دلار خواهد رسید. به گزارش وب‌سایت ameinfo، این مرکز تحقیقاتی بر این باور است که افزایش محبوبیت فناوری‌های موبایلی نزد کاربران مهم‌ترین عاملی بوده که رشد پرداخت هزینه در حوزه IT را به دنبال داشته است. با این وجود گارتنر پیش‌بینی کرده است که میزان این سرمایه‌گذاری‌ها طی سال جاری میلادی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا نسبت به سال قبل کاهش ۳/۶ درصدی خواهد داشت.

با این وجود پس از رشد سال آتی میلادی، این روند برای دوره زمانی چهار ساله ادامه خواهد داشت تا در ‌‌نهایت میزان سرمایه‌گذاری‌های منطقه EMEA در حوزه فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۶ میلادی به رقم ۲۴۷ /۱ تریلیون دلار برسد.

این جریان به دنبال افزایش توجه شرکت‌ها و سازمان‌ها روی نرم‌افزارهای مربوط به گوشی‌های هوشمند و همچنین رایانه‌های لوحی صورت خواهد گرفت که این بخش هم‌اکنون روشن‌ترین نقطه در حوزه فناوری اطلاعات جهان محسوب می‌شود. «لیف-اولوف والین»، مدیر تحقیقات گارتنر در این باره گفت: «در این بخش ما شاهد رشد سالانه ۴۰ تا ۵۰ درصدی خواهیم بود و از هم‌اکنون بر این باوریم که این روند همچنان ادامه خواهد داشت».