تلویزیون‌های هوشمند با کیفیت 4K

دنیای ‌اقتصاد- تلویزیون‌های با کیفیت و مبتنی بر فرمت ۴K هر روز محبوب‌تر شده و به تعداد طرفداران آنها در بازار افزوده می‌شود. با این اوصاف است که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ و فعال بازار جهانی تلویزیون محصولاتی با این مشخصات را وارد بازار کرده‌اند تا از این عرصه رقابتی باز نمانند. به این ترتیب است که شرکت Hisense هم به‌تازگی جدیدترین محصول خود را به این بازار معرفی کرده است. در حالی که فعالان و کارشناسان بازار معتقدند تلویزیون‌های ۴K شرکت‌هایی مانند Sony و LG نمایشگر بزرگ و عریضی داشته و کاربران چندان رغبتی به استفاده از آن در اتاق نشیمن خودشان ندارند، تلویزیون‌های ۵۰ تا ۶۵ اینچی شرکت Hisense قرار است وارد این عرصه رقابتی شدند. تلویزیون مدل XT۸۸۰ که جدیدترین محصول این شرکت است، تصاویر را با کیفیت ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون در اندازه‌های ۵۰ و ۵۸ و ۶۵ اینچی تولید شده است.

این تلویزیون‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی سه‌بعدی هم بوده و مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه ۴ هستند. این تلویزیون‌های جدید دارای امکاناتی مانند اینترنت Wi-Fi، دوربین جداشدنی برای تشخیص حرکات و چت اسکایپ و همچنین کنترل از راه دور با دستورات صوتی هستند.

شرکت Hisense هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این تلویزیون‌های بسیار باکیفیت اعلام و منتشر نکرده است، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این تلویزیون‌ها در نمایشگاه CES ۲۰۱۳ برای اولین‌بار رونمایی شوند.