بازار دیجیتال- در بازار وب‌کم برندهای مختلفی وجود دارند که هر کدام بسته به تنوع برند و مدل‌هایی که دارند دارای سهم فروش مشخصی از بازار هستند.

براساس اعلام فعالان بازار، فراسو، A۴TECH، GENIUS از برندهای محبوب در بازار وب‌کم هستند که البته نمونه‌هایی با برندهای ناشناخته یا حتی بدون مارک و ارزان قیمت با اقبال عمومی بیشتری مواجه هستند تا نمونه‌هایی با برندهای شناخته شده.
در هر حال بر اساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، در حال حاضر در بازار وب کم برند A4TECH با کسب 9/24 درصد از سهم محبوبیت بازار در هفته دوم آبان ماه سال 91 توانسته است عنوان محبوب‌ترین برند را در بازار وب‌کم به خود اختصاص دهد. این درحالی است که این برند در هفته نخست اردیبهشت‌ماه سال 91 پس از برند فراسو و در رتبه دوم محبوب‌های بازار قرار داشت. سهم محبوبیت وب‌کم‌های A4TECH‌ در هفته نخست اردیبهشت‌ماه سال 91 در حدود 1/24 درصد بوده است.
پس از این برند FARASSOO با کسب ۸/۲۰ درصد از سهم محبوبیت بازار در رده دوم محبوب‌های بازار وب‌کم ایستاده است. این درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد وب‌کم‌های این برند طی شش ماه گذشته ریزش زیادی از لحاظ محبوبیت در بازار داشته‌اند؛ چرا که سهم محبوبیت وب‌کم‌های FARASSOO در هفته نخست اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ در حدود ۲۹ درصد از کل بازار بوده است و این برند در رتبه نخست بازار محبوب‌های بازار وب‌کم ایستاده بود.
پس از این دو برند در رتبه سوم محبوب‌های بازار وب کم GENIUS با کسب 2/16 درصد از سهم محبوبیت بازار ایستاده است.سهم محبوبیت این برند در هفته نخست اردیبهشت ماه سال 91 در حدود 2/17 درصد بوده است. پس از این برند نیز CREATIVE با کسب 1/14 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه چهارم محبوب‌های بازار وب‌کم ایستاده است. سهم محبوبیت وب‌کم‌های این برند در شش ماه گذشته 1/11 درصد بوده است و در نهایت در رتبه پنجم محبوب‌های بازار وب‌کم LOGITECH با کسب سهم محبوبیت 5/8 درصد ایستاده است. سهم محبوبیت این برند در هفته نخست اردیبهشت‌ماه سال 91 در حدود 4 درصد بوده است .