یک مینی لپ‌تاپ فوق باریک با قدرت خنک‌کنندگی بسیار بالا

دنیای‌اقتصاد- مدل YB۳۳KD از مینی‌لپ‌تاپ‌های باقابلیت و بسیار باریک سونی در بازار داخلی است. این مینی لپ‌تاپ با داشتن ضخامتی نزدیک به ۳۰ میلی‌متر و وزن ۴۵/۱ کیلوگرم، ممکن است به باریکی و سبکی MacBook Air کمپانی Apple نباشد، ولی از اکثر رقبای خود مانند HP Pavilion dm۱z وLenovo ThinkPad X۱۲۰e سبک‌تر است.

به طور کلی از لحاظ ظاهری این مینی لپ‌تاپ کیفیت ساخت بالایی داشته و ظاهر دستگاه نیز شکیل است. قاب پشت صفحه‌ نمایش متالیک بوده و در رنگ‌های مختلفی وجود دارد. لولاهای این مینی لپ‌تاپ هم کاملا گرد بوده و دارای یک چراغ LED هستند که هنگامی که دستگاه روشن است، سبز شده و در حالت Sleep به رنگ نارنجی درمی‌آید.

این دستگاه به پردازنده AMD E-۴۵۰ Dual Core ۱.۶ GHz، رم دو گیگابایتی از نوعDDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت مجهز است. در مورد صفحه نمایش این دستگاه هم باید بگوییم که صفحه نمایش این مینی لپ‌تاپ ۱۱ اینچ از نوع LED Backlit Widescreen است. کارت گرافیکی این دستگاه نیز AMD Radeon HD ۶۳۲۰ - MB UpTo ۹۰۰ MB است.

از لحاظ تعداد پورت‌ها این دستگاه بسیار کامل است. تعدادی پورت USB ۲.۰ به همراه ورودی و خروجی صوتی، پورت شبکه‌ Ethernet و خروجی‌های تصویری VGA و HDMI، لبه‌های دو طرف این لپ‌تاپ را پوشش می‌دهند. در لبه جلویی دستگاه نیز همانند اکثر لپ‌تاپ‌های کمپانی سونی، دو کارتخوان یکی برای کارت‌های حافظه SD و دیگری برای کارت‌های Memory Stick، تعبیه شده است.

این دستگاه دارای یک کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای جدا از هم است. فاصله بین کلیدها بسیار خوب بوده و بازخورد آنها نیز رضایت بخش است. اما نقطه ضعف اصلی کیبورد این لپ‌تاپ، ابعاد نسبتا کوچک کیبورد است. تجهیز به وب‌کم همراه با میکروفن داخلی، بلوتوث، کارتخوان و... از سایر ویژگی‌های این دستگاه است.

یکی از برتری‌های اصلی این دستگاه نسبت به سایر رقبایش، سیستم خنک‌کنندگی آن است. چرا که حتی هنگام انجام وظایف سنگین، بدنه آن کاملا خنک باقی می‌ماند به طوری که گویی دستگاه خاموش است!سونی همراه این دستگاه یک باتری ۶ سلولی ۳۵۰۰ میلی‌آمپر-ساعت عرضه کرده است که این باتری نزدیک به ۵ ساعت شارژدهی می کند.

به طور کلی کیفیت ساخت بالا، تجهیز به سیستم خنک‌کنندگی قوی، قدرت پردازش گرافیکی بالا از نقاط قوت و تجهیز به بلندگوهای ضعیف، شارژدهی کمتر باتری در مقایسه با رقبا از نقاط ضعف این دستگاه است. YB۳۳KD با قیمتی در حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.