موتور جست‌وجوی سلام

دنیای‌اقتصاد- www.salam.ir یک موتورجست‌وجوی ایرانی است. سلام (Salam) نام یک موتور جست‌وجوگر اینترنتی فارسی زبان است که نتایج را به صورت ترکیبی از چندین موتور جست‌وجو تهیه و نمایش می‌دهد. در واقع این موتور جست‌وجو عبارت مد نظر کاربر را به طور همزمان و موازی در چندین موتور جست‌وجوگر جست‌وجو کرده و با به کارگیری الگوهای هوش مصنوعی، ترکیب بهینه همه آنها را نمایش می‌دهد. سلام با توجه به ویژگی‌های زبان فارسی طراحی شده است. کاربرانی که سروکار بیشتری با موتورهای جست‌وجو دارند، به خوبی متوجه این نکته می‌شوند که سلام زبان فارسی را بهتر می‌فهمد و نیازهای کاربران فارسی زبان را بهتر برآورده می‌کند. این ویژگی در امکاناتی از قبیل تکمیل خودکار

(Auto Complete)، ریشه یابی لغات (Stemming)، تصحیح غلط‌های املایی، پیشنهادهای مشابه (Related Suggestions)، ابهام زدایی (Clarifying) و دسته‌بندی مفهومی نتایج (Conceptual Classification) بیشتر نمایان می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های سلام، فناوری منحصر به فرد در حذف هوشمند دام‌های تبلیغاتی یا spam از نتایج جست‌وجو است.

تنظیمات بسیار زیادی در سلام وجود دارد که کار با آنها بسیار ساده است. انتخاب زبان نتایج، کشوری که در آن نتایج جست‌وجو شود، بازه زمانی و تاریخ نتایج، حیطه موضوع مورد نظر، فرمت فایل درخواستی و... از جمله این ویژگی‌هاست.