تلویزیون‌های ضد انعکاس نور

دنیای اقتصاد- هر روز قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به محصولات دیجیتال و لوازم مصرفی الکترونیک اضافه می‌شود تا کاربران راحت‌تر بتوانند با آنها کار کرده و لذت ببرند. در این میان تلویزیون‌ها به خاطر محبوبیت زیادشان همیشه اولین‌ها هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر کیفیت تصویر پخش شده توسط پنل صفحه نمایش، لایه روکش آن است. در واقع این روکش می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که مهم‌تر از همه جلوگیری از انعکاس نور است. اگر پنل و روکش آن نتوانند جلوی انعکاس زیاد نور را بگیرند، نمایشگر حتی کنتراست کمتری را در محیط کم نور نشان خواهد داد. درست به همین دلیل است که شرکت‌هایی مانند آمازون، نوکیا، اپل و دیگر تولیدکنندگان بزرگ و فعال همگی روی این قابلیت تمرکز کرده و محصولات جدیدشان را با در نظر گرفتن این موضوع ساخته‌اند. حالا نوبت به شرکت ژاپنی بزرگ تولیدکننده تلویزیون و نمایشگر یعنی Sharp رسیده است تا از تلویزیون‌های جدید مجهز به سیستم ضد انعکاس Moth Eye خودش پرده‌برداری کند.

این شرکت پنج مدل تلویزیون LCD را برای بازار ژاپن طراحی و تولید کرده است که در انتهای پاییز به بازار عرضه خواهد شد و مجهز به یک پنل ضدانعکاس و ارتقا دهنده کنتراست با نام Moth Eye است. در حقیقت این نام از سیستم چشم حشرات الهام گرفته شده و کلمه Moth Eye هم به معنای چشم حشره است. در چشم حشرات با استفاده از یک لایه از اشکال نامتعارف به اندازه بسیار کوچک در حد نانومتر، انعکاس نور از بین برده می‌شود و به حشره کمک می‌کند تا در تاریکی به خوبی ببیند.

طبق اعلام شرکت Sharp این پنج تلویزیون جدید Aquos Quattron ۳D XL در اندازه‌های مختلفی بین ۴۶ تا ۸۰ اینچ تولید شده‌اند و از سیستم ساب ‌پیکسل ۴ تایی YRGB معروف این شرکت یعنی قرمز، سبز، آبی و زرد استفاده خواهند کرد. به این ترتیب اگر چشم شما به انعکاس نور حساس است یا کلا چشم‌تان ضعیف است، بهتر است تا روز ۱۵ دسامبر و زمان عرضه رسمی این تلویزیون‌های جدید منتظر بمانید.