فیلم‌های هالیوودی با وضوح 4K

دنیای‌اقتصاد- روز به روز به تعداد تلویزیون‌های Ultra HD با وضوح تصویر ۴K افزوده می‌شود. با این حال اما همچنان کمبود محتوای مناسب برای پخش در این تلویزیون‌ها دغدغه مهمی برای کاربران این محصولات است. در حال حاضر تقریبا محتوای خاصی برای اجرا در این تلویزیون‌ها وجود ندارد. در همین راستا شرکت سونی از برنامه خود برای ایجاد سیستم ارائه محتوای ۴K خبر داده است که در آن بعضی از فیلم‌های هالیوودی با این وضوح تصویر ارائه می‌شوند.

این شرکت در زمان معرفی تلویزیون مدل XBR-۸۴X۹۰۰ خودش اطلاعات کمی در رابطه با سیستم ارائه محتوای ۴K منتشر کرد، اما اعلام کرده که فیلم‌های تمام صفحه هالیوودی با وضوح تصویر ۴K را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

حالا سونی اعلام کرده است که بعد از عید شکرگزاری و در اوایل ماه دسامبر جزئیات مربوط به این طرح را اعلام خواهد کرد. با این حال اما شایعات و خبرهایی وجود دارد مبنی بر اینکه سونی قصد دارد مجموعه فیلم‌های ساخته شده توسط شرکت کلمبیا پیکچر را در وضوح تصویر ۴K آماده و ارائه کند. از طرفی بعضی از کارشناسان بازار تلویزیون معتقدند که سونی برای باقی ماندن در بازار رقابتی تلویزیون‌ها با کیفیت بسیار بالا باید کمی قیمت این تلویزیون‌هایش را کاهش دهد تا بتواند با محصولات شرکت‌های رقیب مانند LG و Samsung رویارویی کند.