یک اولترا بوک مقاوم و حرفه‌ای از ایسوس

دنیای‌اقتصاد- مدل Zenbook UX۳۱E - A از اولترا بوک‌های حرفه‌ای و البته گران قیمت ایسوس در بازار داخلی است. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهIntel ۲۶۷۷M ۱.۸GHz Core i۷ ۲.۹ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایت SSD است.

بدنه این لپ‌تاپ فوق باریک هم به‌طور کامل از آلومینیوم ساخته شده که بسیار مقاوم است. سیستم خنک‌کنندگی دستگاه هم طوری طراحی شده است که با وجود ضخامت ناچیز آن، هنگامی که با آن کار می‌کنید، بدنه گرم و آزاردهنده نمی‌شود. لولای صفحه نمایش نیز بسیار محکم ساخته شده و تحت ضربات روزانه دچار خمش یا پیچش نمی‌شود.

در مورد صفحه نمایش این اولترا بوک هم باید بگوییم که ایسوس، مانند اپل، برای صرفه جویی در هزینه‌های تولید این اولترا بوک، به جای صفحه نمایش IPS، از پنل TN استفاده کرده است. ولی صرفا استفاده از پنل‌های TN یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود، همان‌طور که MacBook Air نیز از همین پنل استفاده کرده ولی کیفیت تصویر بالایی دارد. پنلی که ایسوس روی این اولترابوک قرار داده است، ۳/۱۳ اینچ است و روشنایی بالایی دارد و می‌توان گفت که حتی از صفحه نمایش MacBook Air نیز روشن‌تر است. کنتراست تصویر و دقت رنگ‌های تولیدی نیز کاملا رضایت بخش است. بالای این صفحه نمایش، یک وب کم VGA تعبیه شده است که در شرایط نوری مناسب، می‌توان با آن تماس‌های تصویری بسیار خوبی برقرار کرد.

از لحاظ ورودی و خروجی هم این اولترا بوک از یک پورت USB ۲.۰ و یک پورت USB ۳.۰ بهره می‌برد که هرکدام در یک سمت دستگاه قرار دارد. علاوه بر این دو پورت، یک پورت ترکیبی صوتی، خروجی mini VGA و خروجی micro HDMI نیز روی بدنه این دستگاه، قرار داده شده‌اند.

تجهیز به بلوتوث داخلی، اسپیکر استریو، شبکه بی سیم Wireless،پورت HDMIو... از سایر ویژگی‌های این دستگاه است.

طراحی زیبا، کیفیت ساخت مطلوب، وزن بسیار کم، تجهیز به صفحه نمایش باکیفیت، تجهیز به پورت USB ۳.۰، تجهیز به کیبورد و پد خوب، تجهیز به حافظه‌های پرسرعت SSD و... از نقاط قوت این اولترا بوک است.

اولترا بوک حرفه‌ای ایسوس که وزنی حدود ۳/۱ کیلوگرم دارد با رنگ طلایی به بازار عرضه شده است و قیمتی بیش از ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دارد.