دوربین جدید بدون آینه با طراحی جالب

دنیای‌اقتصاد- حدود یک سال پیش بود که شرکت Nikon با عرضه دوربین‌های J۱ و V۱ وارد عرصه رقابتی دوربین‌های عکاسی دیجیتال بدون آینه شد. حالا این شرکت به تازگی دوربین جدیدی را به عنوان جایگزین مدل‌های قبلی خود در دسته بدون آینه‌ها به بازار معرفی کرده است. این دوربین که با مدل V۲ ۱ به بازار معرفی شده است، امکانات مختلفی هم دارد. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۴ مگاپیکسل را داشته و از امکان فیلمبرداری به صورت اسلوموشن با سرعت ۱۲۰۰ فریم در هر ثانیه هم بهره می‌برد. به طور کلی اما این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح full HD و سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم در هر ثانیه را دارد. نمایشگر LCD نسبتا بزرگ این دوربین با اندازه ۳ اینچی تصاویر را با وضوح ۱۴۰۰۰۰۰ نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این دوربین مجهز به سنسور CMOS بوده و حساسیت آن در هنگام عکاسی بین ۱۶۰ تا ۶۴۰۰ قابل تنظیم است. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به پردازنده تصویر Expeed ۳A و قابلیت اتوفوکوس هیبریدی پیشرفته که سرعت عکاسی را بیشتر می‌کند، اشاره کرد.

بدنه منیزیومی این دوربین ظاهری جالب و کاملا متفاوت به آن می‌دهد. علاوه بر این‌ها، دستگیره بزرگ و فلش داخلی، همراه با دستورات و حالات عکاسی مختلف آن را به یک دوربین جذاب و مناسب تبدیل کرده است. این دوربین همچنین از میکروفن استریو برای ضبط صدا هنگام فیلمبرداری بهره می‌برد و کاربران می‌توانند از طریق ورودی میکروفن آن از انواع میکروفن‌های حرفه‌ای هم برای ضبط صدا بهره ببرند.

شرکت Nikon اعلام کرده است که این دوربین جدید را در دو رنگ مشکی و سفید به همراه یک لنز ۳۰-۱۰ میلیمتری با قیمت ۸۹۹ دلار تا پایان ماه نوامبر آینده عرضه می‌کند و قیمت آن با لنز ۱۱۰-۳۰ میلیمتری ۲۵۰ دلار گران‌تر می‌شود.