کنترل دیابت با تلفن همراه
با کاربردی‌ترشدن گوشی‌های تلفن همراه، این دستگاه‌ها برای کنترل بیماری‌هایی مثل دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماه نوامبر در تاریخ میلادی «ماه دیابت ملی» خوانده می‌شود، چرا که این بیماری هفتمین دلیل مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا خوانده می‌شود.

براساس آمارهای منتشر شده توسط موسسه ملی بهداشت در آمریکا، ۸/۲۵ میلیون نفر در آمریکا از بیماری دیابت رنج می‌برند که هفت میلیون نفر از آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند. دیابت یک بیماری مزمن به شمار می‌رود که در نتیجه نقص در تولید انسولین به وجود می‌آید. دیابت نوع یک در سنین حدود ۲۰ سالگی و در نتیجه تولید نشدن انسولین توسط لوزالمعده رخ می‌دهد. در این نوع از دیابت لازم است که انسولین و دیگر داروها مصرف شود. دیابت نوع دوم در افراد سن بالاتر اتفاق می‌افتد که بیشتر شایع است و می‌تواند با رژیم غذایی مناسب، دارو و ورزش کنترل شود. بر این اساس موسسه ملی بهداشت در آمریکا اقدام به ارائه راهکارهایی برای بیماران کرده که براساس آن بتوانند بیماری خود را از طریق دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند کنترل کنند.
بر این اساس افرادی که دارای گوشی‌های هوشمند هستند می‌توانند میزان قند خون و کربوهیدرات خود را با استفاده از این دستگاه‌ها بررسی و کنترل کنند. نرم‌افزار رایگانی با نام Glucose Buddy ارائه شده که می‌تواند میزان قند خون، کربوهیدرات و انسولین را وارد کرده تا فعالیت‌های روزانه و رژیم را برای کاربران مانیتور و بررسی کند.
این نرم‌افزار با گوشی‌های مبتنی بر آندروید و iOS اپل سازگار است. از سوی دیگر یک شبکه اجتماعی جدید با نام Diabetic Connect راه‌اندازی شده که بیماران می‌توانند با مربیان، پزشکان و حتی بیماران دیگر در ارتباط باشند و در زمینه مصرف دارو، رژیم و همه مواردی که برای آنها پیش می‌آید با یکدیگر تعامل کنند. این شبکه هم‌اکنون ۵/۱ میلیون عضو دارد.