هزینه میلیاردی برای تبلیغات ویندوز 8

دنیای‌اقتصاد- گویا شرکت مایکروسافت دارد برای موفقیت سیستم‌عامل جدید ویندوز ۸ در بازار تمام تلاشش را می‌کند. درست به همین دلیل هم هزینه قابل توجهی را برای بازاریابی و تبلیغات این سیستم عامل جدید صرف کرده است. جدیدترین آمار منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد که هزینه تبلیغات و بازاریابی ویندوز ۸ به رقمی بین ۵/۱ تا ۸/۱ میلیارد دلار خواهد رسید. در واقع از مدت‌ها پیش خبرهای زیادی درباره تشکیل کمپین تبلیغاتی بزرگ مایکروسافت برای ویندوز ۸ منتشر شده بود؛ اما مجله فوربس به تازگی تخمین زده است که این هزینه چیزی در حدود ۵/۱ تا ۸/۱ میلیارد دلار خواهد بود. به این ترتیب این میزان سه برابر آن چیزی است که این شرکت دو سال پیش برای معرفی ویندوز فون ۷ هزینه کرده بود.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که این کمپین تبلیغاتی از ابتدای این هفته با پیش ‌فروش بعضی کامپیوترهای شخصی و تبلت‌های مبتنی بر ویندوز ۸ آغاز می‌شود. گویا مایکروسافت برای این کار با آژانس‌ تبلیغاتی Crispin Porter + Bogusky همکاری می‌کند.

در نهایت مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ۸ خودش را در ۲۶ اکتبر رسما به بازار عرضه می‌کند و قرار است بعد از آن فروشگاه‌های ویژه‌ای را در سرتاسر آمریکا باز کند تا خریداران حتی تا نیمه شب هم بتوانند محصولات این شرکت را از طریق این فروشگاه‌های جدید بخرند.