تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که فروش گوشی تلفن همراه در سال ۲۰۱۳ با افزایش ۵/۴ درصدی همراه شود. تحلیلگران انتظار دارند با افزایش فروش گوشی تلفن همراه، آمار عرضه گوشی‌های هوشمند بیش از گذشته شود. براساس این گزارش، انتظار می‌رود سال آینده با افزایش ۴۹/۴ درصدی فروش گوشی، یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون دستگاه گوشی در سراسر دنیا به فروش برسد. براساس گزارش موسسه تحقیقاتی توپولوژی تایپه، فروش گوشی‌های هوشمند با ۴۷/۲۶ درصد افزایش به ۸۶۰ میلیون دستگاه خواهد رسید و به این ترتیب ضریب نفوذ این مدل گوشی‌ها ۲/۴۶ درصد افزایش خواهد داشت. به گزارش این موسسه، افزایش درخواست گوشی در بازار چین یکی از مهم‌ترین دلایل رشد و فروش گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

افزایش محبوبیت، درآمد و دسترسی بهتر به اینترنت بی‌سیم دلایل خوبی برای رشد استفاده از گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده که آسیا بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند را پس از آمریکای شمالی به خود اختصاص خواهد داد.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۲ به طور کلی ۱۸۸ میلیون دستگاه گوشی در چین به فروش رسید و انتظار می‌رود این رقم تا سال آینده با رشد ۲/۳۶ درصدی به ۲۵۶ میلیون دستگاه برسد.