براساس اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرانیان‌نت به مدت ۵ سال برای فیبرکشی مجوز انحصاری دارد و مجوز این اپراتور برای ارائه محتوا اختیاری است. لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که در پروانه‌ای که سال گذشته برای اپراتور فیبر نوری نوشته ‌شده دقیقا اختیارات این اپراتور چیست، گفت: بر اساس پروانه‌ای که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتور ایرانیان‌نت اعطا شد، این اپراتور هم فیبر می‌کشد و هم روی فیبر سرویس باند پهن ارائه می‌کند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در غیراین صورت اصلا انگیزه اقتصادی برای فعالیت وجود نخواهد داشت؛ اصلا منطقی نیست که ایرانیان‌نت‌ فیبر بکشد تا محتوا را شخص دیگری ارائه کند.

وی ادامه داد: از این رو بر اساس پروانه‌ اپراتور ایرانیان‌نت، این اپراتور می‌تواند روی فیبر سرویس ارائه کند، اما این خدمت انحصاری نیست. معاون رگولاتوری در پاسخ به این سوال که پس انحصار ۵ ساله در چه موضوعی دیده شده، گفت: انحصار ۵ ساله در مورد فیبر کشی است؛ به این معنی که در مدت این ۵ سال به موازت ایرانیان‌نت به شرکت دیگری مجوز فیبر کشی داده نخواهد شد.

سبوحی تاکید کرد: ایرانیان‌نت می‌تواند به ارائه خدمات محتوایی وارد شود، اما این خدمت انحصاری نیست و اگر شرکت‌های دیگر هم خواستند از طریق شبکه ایرانیان‌نت محتوا ارائه کنند ایرانیان‌نت نمی‌تواند ممانعت کند.