از گوشه وکنار
افزایش بازی مخصوص رایانههای لوحی تا سال ۲۰۱۶
بررسی جدید مرکز Mobile & Tablet Games نشان داد که همگام با افزایش محبوبیت رایانههای لوحی نزد کاربران جهانی، ابزارهای مربوط به این دستگاهها نیز اهمیت بیشتری پیدا کردهاند و در این میان بازیها مهمترین نقش را برعهده دارند.
به گزارش ایتنا، به دنبال افزایش فروش رایانههای لوحی در بازار جهانی و همچنین افزایش پذیرش کاربران برای خرید بازیها پیشبینی شده است که تا سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۰۳/۳ میلیارد دلار بازی مخصوص رایانههای لوحی در سراسر جهان فروخته شود که این رقم از ۳۰۱ میلیون دلار بازی فروخته شده در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰ برابر بیشتر است.
این مطالعه میزان تاثیر بازیهای موبایلی در صنعت جهانی بازیهای رایانهای را نیز بررسی کرد و در نهایت مشخص شد غالب کاربران در حال مهاجرت از بازیهای سنتی مخصوص کنسولها و رایانهها به بازیهای آنلاین و موبایلی هستند و در کل بازیهای موبایلی بیشترین محبوبیت را نزد کاربران دارند.
به گفته کارشناسان، آن دسته از بازیهایی که برای کاربران دنیای مجازی ایجاد میکنند و او را داخل این دنیا قرار میدهند بیش از دیگر بازیها محبوبیت پیدا کردهاند.
طبق این بررسی مشخص شد بخش قابل ملاحظه درآمد بخش بازیهای موبایلی مربوط به کشور چین و آمریکای شمالی میشود و پیشبینی شده است ۸۶ درصد از درآمد این بازار در سال ۲۰۱۶ میلادی در اختیار این دو منطقه باشد.
ارسال نظر