دنیای‌اقتصاد- دستگاه‌های هوشمند به سرعت در حال رشد هستند. در این میان تحقیقات و گزارش‌های مختلفی درباره این وجود دارد که بیشترین سهم بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند در اختیار سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS است.

در این میان بازار آمریکا که یکی از پیشرفته‌ترین بازارهای تکنولوژی دنیاست، بیشترین سهم از بازار جهانی را دستگاه‌های هوشمند در اختیار دارد، اما در ماه نوامبر گذشته بعضی از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که چین به‌زودی از نظر تعداد ابزارهای آندرویدی در حال عبور از آمریکا است و این اتفاق در در فصل اول سال ۲۰۱۳ رخ می‌دهد. حالا موسسه تحقیقاتی Flurry اعلام کرده است که چین در حال حاضر توانسته از نظر تعداد موبایل‌های هوشمند و تبلت‌های فعال مجهز به سیستم‌عامل‌ها آندروید و iOS رتبه اول دنیا را از آن خود کند.
در ژانویه امسال اعلام شد که از نظر دستگاه‌های هوشمند فعال دو کشور آمریکا و چین با فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. بر اساس این تحقیقات، آمریکا و چین به ترتیب ۲۲۲ و ۲۲۱ میلیون دستگاه فعال داشته‌اند، اما در پایان ماه ژانویه مشخص شده است که این تعداد در آمریکا به ۲۳۰ میلیون و در چین به ۲۴۶ میلیون دستگاه رسیده است. به این ترتیب چین با سرعت بالایی به رشد خودش در این زمینه ادامه می‌دهد و تنها رقیبی که ممکن است خطری برای آن باشد، هند با جمعیت 2/1 میلیارد نفری است. البته هند در حال حاضر تنها ۱۹ میلیون دستگاه هوشمند فعال دارد. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که چین که حالا بزرگ‌ترین بازار دستگاه‌های هوشمند دنیا است، تنها ۲۰۹ درصد رشد داشته است و بیشترین رشد در این زمینه در اختیار کلمبیا، ویتنام، ترکیه، اوکراین و مصر بوده است.