جزئیات گوشی هوشمند روسی با دو نمایشگر
یک شرکت روسی اقدام به ساخت نخستین گوشی هوشمند خود با نمایشگر دوتایی کرده که اخیرا جزئیات بیشتری از این گوشی منتشر شده است. گوشی هوشمند روسی که قرار است با نام YotaPhone به بازار عرضه شود، دارای دو نمایشگر است و امکان ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این گوشی از امکاناتی همچون باتری با عمر طولانی و پردازنده پرقدرت بهره می‌برد. بر اساس این گزارش، ظاهرا یکی از دو نمایشگر گوشی فوق قابلیت تبدیل به کتابخوان الکترونیکی را دارد و همچنین می‌توان به برنامه‌های تلویزیونی از طریق آن دسترسی داشت. بنابراین هنگام خواندن متن‌ها یا مقالات طولانی چشم کاربر به دلیل نور بد صفحه نمایش خسته نمی‌شود.
از دیگر ویژگی‌های گوشی مذکور می‌توان به امکان دسترسی به قابلیت‌های مختلف فیس‌بوک، نقشه و مرورگری در اینترنت اشاره کرد. همچنین باتری این دستگاه در صورت استفاده مداوم 24 تا 36 ساعت شارژ نگه می‌دارد. این دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه Jelly Bean است و از پردازنده 5/1 گیگاهرتزی کوالکام و سرویس‌های شبکه نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. این گوشی دو گیگابایت حافظه داخلی دارد و با کارت microSD امکان ارتقا تا 64 گیگابایت را خواهد داشت. هر دو صفحه نمایش گوشی مذکور 4/3 اینچی با وضوح تصویر 720×1280 پیکسل است. اطلاعات بیشتر راجع به قیمت و زمان عرضه گوشی YotaPhone هنوز اعلام نشده است.