مدیر توسعه محصول اپراتور دوم تلفن همراه - در مراسم افتتاحیه جشنواره موبایل ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان قطع ناخواسته تماس در شبکه به طور متوسط ۷۹ صدم درصد است، گفت: بر اساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایرانسل بهترین عملکرد را در این حوزه در بین اپراتورها به خود اختصاص داده است.

فرخ مطلبی - مدیر ارشد توسعه محصول ایرانسل در ادامه به میزان پوشش شبکه ایرانسل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۲ درصد کل جمعیت کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار دارند و بر اساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات پوشش جمعیتی ایرانسل تنها ۳ درصد از اپراتور قدیمی کمتر است.

معاون بازاریابی و محصول ایرانسل ادامه داد: در دو سال گذشته مراکز تماس با گویش‌های محلی جهت ارائه خدمات بهتر به مشترکین ایرانسل نیز ایجاد شده است که خود نشان از اهمیت مشترکین برای اپراتور دوم دارد.

مطلبی در خصوص استفاده از توان داخلی در سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ شرکت ایرانی در زمینه‌های مختلف از جمله تامین محتوا، زیرساخت و شبکه با ایرانسل همکاری دارند که همین موضوع ایجاد ۴۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم توسط ایرانسل را باعث شده است.

وی در خصوص درآمدهای دولت از محل پروژه ایرانسل از ابتدای راه‌اندازی شبکه تاکنون نیز گفت: دولت از محل پروژه ملی ایرانسل از ابتدای راه‌اندازی تا کنون ۱۰۵ هزار میلیارد ریال درآمد داشته‌اند که ۶۶ هزار میلیارد ریال آن به صورت مستقیم به دولت پرداخت شده است.

وی افزود: ایرانسل همچنین برای نخستین بار به ارائه اینترنت همراه، پیام چندرسانه‌ای، ویترین، پیشخوان و خدمات مبتنی بر موقعیت ایرانسل به مشترکین خود پرداخته است و در سال جاری ارائه سرویس‌های پیامک صوتی و چارسو ایرانسل و خدمات شهری را نیز در برنامه خود دارد.

وی در خصوص استفاده از موبایل برای انجام امور بانکی نیز گفت: سرویس بانکداری همراه از سال ۸۸ توسط ایرانسل عرضه شده است و در حال حاضر ۵/۱ میلیون مشترک از خدمات آن استفاده می‌کنند و ۱۱ میلیون تراکنش به طورت ماهانه در حال پردازش است.