تلفیقی از موبایل، تبلت و نت‌بوک

دنیای‌اقتصاد- ایسوس محصول جدید خود را با نام پدفون ۲ به بازار ایران معرفی کرد. این دستگاه در واقع تلفیقی از گوشی تلفن همراه، تبلت و نت بوک است و هدف از تولید آن بهره‌گیری از سه دستگاه در یک دستگاه است. به طوری که کاربر می‌تواند در هر شرایطی و با توجه به نیاز خود تلفن همراه خود را تبدیل به تبلت یا نت‌بوک کند. در این گوشی تلفن همراه فوق هوشمند از صفحه نمایشی ۷/۴ اینچSuper IPS + با وضوح تصویر ۱۲۸۰×۷۲۰ استفاده شده است. به گفته ایسوس این صفحه نمایش بالاترین روشنایی موجود را در دنیا و بین صفحه نمایش‌های محصولات همراه دارد و روشنایی آن به nits ه ۷۰۰ می‌رسد در نتیجه می‌تواند در محیط‌های پرنور یک تصویر فوق‌العاده را ارائه کند.

اما نوآوری انحصاری ایسوس در سری Padfone وجود یک صفحه نمایش جداگانه است که این دستگاه به آن متصل شده و موبایل ۷/۴ اینچی را به تبلت ۱۰ اینچی تبدیل می‌کند. ASUS برای بهره‌گیری از این قابلیت فناوری انحصاری Dynamic Display را معرفی کرده است. فناوری‌ای که باعث انتقال سریع تصویر از موبایل به تبلت می‌شود و کاربر هیچ‌گونه تاخیری را در این انتقال متوجه نمی‌شود. هر دو صفحه نمایش از قابلیت چند لمسی و شناسایی ۱۰ انگشت به صورت همزمان بهره می‌برند. همچنین این صفحه نمایش دارای یک باتری اضافه است که وقتی گوشی به آن متصل می‌شود، دستگاه را شارژ می‌کند.

این دستگاه از یک پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس ۵/۱ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno۳۲۰ با قدرت مناسب می‌تواند تمامی بازی‌های روز دنیا در زمینه موبایل و تبلت را به راحتی اجرا کند. دوربین این دستگاه نیز از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت ۱۰۰ شات مستمر تصویر بهره‌مند است. همچنین لنز این دستگاه با وجود دیافراگم ۲.۴F امکان ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین ضبط تصویر ویدئویی Full HD است. همچنین وجود پورت MHL امکان یک ارتباط فوق سریع با رایانه یا دستگاه‌هایی دیگر را فراهم می‌کند که نسبت به پورت USB سریع‌تر است.