کمتر از ۱۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند

عضویت ۲۰ میلیون ایرانی در فیس‌بوک صحیح نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بازنگری در سامانه فیلترینگ کشور به منظور ارائه خدمات قانونی VPN خبر داد. به گزارش ایسنا مهدی اخوان بهابادی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات قانونی VPN قرار است از هفته آتی سامانه فیلترینگ کشور مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در عین حال عنوان کرد: در واقع با این شیوه به نوعی شاهد هوشمندسازی فیلترینگ خواهیم بود تا خطاها به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: با ارائه VPN قانونی نهادهای مختلف از جمله برخی نهادهای مالی مانند بانک‌ها از VPN ویژه استفاده خواهند کرد.

اخوان بهابادی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: به طور قطع تعداد کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند تعداد قابل توجهی نیست و براساس بررسی‌های صورت گرفته کمتر از ۱۰ درصد کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند. وی همچنین گفت: عضویت ۲۰ میلیون کاربر ایرانی در شبکه اجتماعی فیس بوک به هیچ وجه صحیح نیست و تعداد کاربران ایرانی داخل کشور که عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند بسیار بسیار کمتر از این تعداد است. وی با تکذیب گمانه‌هایی در مورد رفع فیلترینگ از فیس‌بوک گفت: مسدودیت دسترسی به شبکه اجتماعی فیس بوک در کوتاه مدت به هیچ‌وجه برداشته نمی‌شود، اما در بلندمدت قابل بررسی است.

بهابادی افزود: طبق آماری که در دست است حتی افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند و سامانه فیلترینگ را دور می‌زنند هدف اصلی‌شان دسترسی به سایت‌های مستهجن نیست.