دوربین‌هایی با بزرگنمایی بیشتر و قابلیت اتصال Wi-Fi

دنیای‌اقتصاد- هر چند شرکت Nikon در نمایشگاه CES امسال چندان حضور پررنگی نداشت و تنها دو دوربین بدون آیینه J۳ و S۱ با قابلیت تعویض لنز را معرفی کرد، اما به نظر می‌رسد این شرکت ژاپنی سعی دارد حضور پررنگ‌تری در این بازار داشته باشد و به همین دلیل به تازگی هفت دوربین جدیدکامپکت از سری Coolpix خودش را معرفی کرده است. این دوربین‌های جدید هم مانند دیگر دوربین‌های این سری طراحی سبک و قابل حملی داشته و البته تغییرات خوبی در آنها ایجاد شده است. Coolpix P۵۲۰ یکی از این مدل‌های جدید است که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار بهترین آنها هم هست. این دوربین که در واقع نسخه جایگزین P۵۱۰ است، قابلیت عکاسی با وضوح ۱۸ مگاپیکسلی را داشته و از امکان زوم اپتیکال تا ۴۲ برابر بهره می‌برد. این دوربین همچنین مجهز به نمایشگر ۲/۳ اینچی از نوع LCD بوده و از GPS داخلی و اتصال Wi-Fi بهره می‌برد. دوربین Coolpix P۵۲۰ قرار است با قیمت ۴۵۰ دلار روانه بازار شود. یکی دیگر از این دوربین‌های جدید مدل S۹۵۰۰ است که دارای امکان عکاسی با وضوح ۱/۱۸ مگاپیکسلی بوده و از حسگر CMOS، لنز ۵۵۰-۲۵ میلیمتری، امکان زوم اپتیکال تا ۲۲ برابر، اتصال Wi-Fi، GPS داخلی و البته نمایشگر OLED با اندازه ۳ اینچی بهره می‌برد. این دوربین هم قرار است با قیمت ۳۵۰ دلار به بازار عرضه شود. به این ترتیب کاربران این دوربین هم امکان انتقال عکس و ویدئو گرفته شده را به صورت مستقیم به موبایل یا کامپیوتر در اختیار داشته و از طریق GPS آن می‌توانند روی عکس‌های گرفته شده موقعیت جغرافیایی را هم پیوست کنند. این دوربین بهترین طراحی را در میان هفت دوربین‌ دیگر جدید این شرکت داشته و بدنه‌ای باریک و سبک دارد. دوربین ۳۵۰ دلاری مدل AW۱۱۰ هم ساختاری مقاوم در برابر شک تا دو متر، ضدآب تا عمق ۱۸ متر و ضدسرما تا دمای منفی ۱۴ درجه فارنهایت دارد. این دوربین دارای قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi داخلی است و بر خلاف مدل P۵۲۰ نیازی به آداپتور خارجی برای اتصال بی سیم ندارد.

دوربین مدل Coolpix S۵۲۰۰ هم یکی دیگر از مدل‌های جدید است که در دسته ارزان قیمت‌ها قرار می‌گیرد. این دوربین ۱۸۰ دلاری مجهز به امکاناتی مانند Wi-Fi داخلی، لنز ۱۵۶-۲۲ میلیمتری، زوم اپتیکال تا ۶ برابر، عکاسی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی، حسگر CMOS و نمایشگر سه اینچی است و قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. مدل Coolpix L۲۸ هم یکی دیگر از این دوربین‌هاست که با قیمت ۱۲۰ دلاری، جایگزین مدل L۲۶ است و از یک حسگر ۱/۲۰ مگاپیکسلی از نوع CCD بهره می‌برد. این دوربین مجهز به لنز ۲۶ میلیمتری با امکان زوم اپتیکال تا ۶ برابر بوده و از نمایشگر ۳ اینچی LCD با وضوح ۷۲۰ پیکسلی بهره می‌برد.

به‌طور کلی لنزهایی با امکان بزرگنمایی بالا و اتصال به شبکه Wi-Fi دو قابلیت کلیدی هستند که شرکت Nikon به این دوربین‌های جدیدش اضافه کرده است و می‌تواند آنها را از مدل‌های مشابه و رقیب در بازار متمایز کند.