با هزینه ۳۶۳ میلیون یورویی شبکه همراه اول در کشور مورد نوسازی قرار گرفته و گفته می‌شود این شبکه در حال حاضر قابلیت ارائه ۳G و علاوه بر آن ۴G را داراست. وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول، در جشن نوسازی شبکه همراه اول به ذکر توضیحاتی درباره دلایل و روند نوسازی شبکه همراه اول پرداخت و عنوان کرد: ‌در حال حاضر همراه اول از نظر تعداد کاربران در میان اپراتورهای کشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده و در خاورمیانه هم در رتبه اول قرار دارد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه همراه اول طی سه سال گذشته بیش از ۱۹ دستاورد داشته و در جشنواره‌های مختلف به عنوان برترین مورد تقدیر قرار گرفته اظهار کرد: در سال ۷۳ ما تنها شش سرویس پایه داشتیم، اما در سال ۹۱، ۱۵ سرویس توسط همراه اول ارائه شد که از جمله آنها می‌توان به بسته‌های پیامک فارسی، محصولات ویژه اینترنت وایمکس، بسته طلایی GPRS، سرویس پیامک پیک تماس و... اشاره کرد. صدوقی در ادامه به جیرینگ همراه اول اشاره کرد و با بیان اینکه خدمات مالی جیرینگ سال ۸۷ متولد شده اظهار کرد: در حال حاضر سرویس جیرینگ ما ۲۵ میلیون مشترک فعال دارد. وی در ادامه یادآور شد: ۴۰ درصد سهم مبین نت در اختیار همراه اول قرار دارد و تاکنون این شبکه حدود ۴۰۰ هزار مشترک دارد.

اما مدیرعامل همراه اول در بخش دیگری از صحبت‌های خود از جذب ۹ میلیون مشترک در سال جاری خبر داد و گفت: از میان این افراد ۱۹۰ هزار نفر سیم‌کارت‌های دائمی خریداری کرده‌اند که این موضوع گویای آن است همچنان سیم کارت‌های دائمی همراه اول جذابیت خاص خود را برای کاربران دارند. صدوقی همچنین به ارائه آمار مشترکان GPRS پرداخت واظهار کرد:‌ در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار کاربر همراه اول از خدمات GPRS استفاده می‌کنند.

مدیرعامل همراه اول در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: ما تاکنون با در اختیار داشتن ۱۱ اس.ام.اس سرور در ثانیه حدود ۱۰ هزار پیام کوتاه ارسال می‌کردیم، اما اکنون پس از نوسازی شبکه با در اختیار داشتن چهار مرکز ظرفیت ارسال ۴۰ هزار پیام در ثانیه را در اختیار داریم. صدوقی همچنین به سرمایه‌گذاری ۳۶۳ میلیون یورویی همراه اول برای نوسازی شبکه خود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شبکه همراه اول جوان‌ترین اپراتور کشور از نظر لایه‌های core محسوب می‌شود. دهقان، معاون فنی و مهندسی همراه اول هم در این مراسم به ذکر توضیحاتی درباره نوسازی شبکه اپراتور پرداخت و عنوان کرد: در یک بازه زمانی سه ساله هر یک از بخش‌های ما شاید به اندازه یک اپراتور منطقه رشد داشته باشد. وی با اشاره به اینکه پروژه نوسازی شبکه همراه اول در دو فاز اجرایی شده اظهار کرد: پس از این اقدامات اکنون کارآیی این شبکه به مراتب بالاتر رفته و ما برای ورود به ۳G و ۴G آمادگی پیدا کرده‌ایم.