کاهش عرضه برخی از محصولات سونی و رشد قیمت‌ها در بازار

بازار دیجیتال- در پی کاهش عرضه برخی از کالاها در بازار کامپیوتر و افزایش قیمت برخی از این کالا گروهی از فروشندگان ادعاهایی در مورد دلایل این رشد قیمت کرده‌اند که شاید در وهله اول تصور شود این ادعاها در حد شایعه است و صحت ندارد.

به عنوان مثال با کاهش عرضه انواع کنسول بازی و مانیتور LCDبا مارک سونی و افزایش نرخ انواع حافطه فلش برخی از فروشندگان ادعا کرده‌اند کاهش یا عدم تولید این کالاها از طرف شرکت مادر عامل اصلی این اتفاق است.

در این رابطه، گفت‌وگوی کوتاهی با عاشوری یکی از مسوولان فروش شرکت ایران رهجو نمایندگی فروش محصولات IT سونی داشتیم که می‌خوانید.

در بازار شایع شده است علت رشد قیمت برخی از کالاهای تحت برند سونی کاهش یا عدم تولید این کالاها توسط شرکت تولیدکننده است. آیا این موضوع صحت دارد؟

این موضوع در مورد برخی از محصولات مانند مانیتور، کنسول‌های بازی حافظه‌های فلش صحت دارد؛ اما در زمینه لپ‌تاپ، MP۳, MP۴ PLAYER و .... مشکلی نداریم و این کالاها در حد کافی در بازار موجود است.

یعنی ممکن است که سونی خط تولید مانیتور و کالاهای دیگر را متوقف کرده باشد؟

توقف خط تولید ضعیف است؛ ولی کاهش تولید و عرضه این کالاها به دلیل بحران اقتصادی و .... وجود دارد.

پس دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار کاهش عرضه کالا به بازار است؟

بله. می‌تواند یک دلیل رشد قیمت‌ها این باشد؛ اما به طور کلی سونی به غیر از حافظه‌های فلش نرخ سایر کالاها را افزایش نداده است.