رشد تهدید ویروس‌های موبایلی در آمریکا

کارشناسان سیمانتک هشدار دادند اگرچه ویروس‌ها و سایر تهدیدات امنیتی متوجه تلفن‌های همراه به دلیل به‌کارگیری سیستم‌های عامل متنوع هنوز در آمریکا تهدید بزرگی به شمار نمی‌روند، اما کاربران باید هوشیار باشند.

یکی از مدیران شرکت امنیتی سیمانتک در نشست سالانه انجمن مصرف‌کنندگان الکترونیک اظهار کرد: نخستین ویروس تلفن همراه پنج سال پیش در یک دستگاه بلوتوثی مبتنی بر سیمبیان کشف شد، اما در حالی که ۵۰ درصد از کاربران اروپایی از تلفن‌های همراه سیمبیان استفاده می‌کنند تنها یک درصد از کاربران آمریکایی از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

به گفته وی، هکرها ترجیح می‌دهند تا جایی که امکان دارد افراد زیادی را هدف بگیرند و با توجه به متنوع بودن سیستم‌های عامل مورد استفاده در آمریکا که شامل ویندوز موبایل، بلک بری، آیفون و پالم هستند، هکرها و خلافکاران ترجیح می‌دهند جایی بروند که یک یا دو سیستم عامل هدف‌های آنها را پوشش می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ویروس‌ها می‌توانند به آسانی از طریق پیام کوتاه، افزارهای جاسوسی، برنامه‌های مشکوک و سایت‌های شبکه اجتماعی منتشر شوند.

بنا بر اظهار این مقام شرکت سیمانتک، حدود ۷۱درصد از مردم آمریکا از تهدیدات تلفن همراه آگاه هستند، اما تنها ۵۰درصد نگرانند و همچنان که افراد بیشتری به استفاده از تلفن هوشمند روی می‌آورند دیگر سیستم عامل تلفن تنها یک مساله مورد نگرانی باقی نمی‌ماند.