تلفن همراه خورشیدی سامسونگ روانه بازار شد

نخستین تلفن همراه خورشیدی که کاربرانش را قادر می‌کند با استفاده از نور خورشید در هر جایی که هستند به شارژ باتری دستگاهشان بپردازند از سوی سامسونگ روانه بازار شد. تلفن همراه Crest Solar E۱۱۰۷ در بازارهای متعددی از جمله هند، اروپا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین روانه بازار می‌شود.

تلفن خورشیدی سامسونگ مشکل در دسترس نبودن منبع برق برای شارژ گوشی در مناطق روستایی را برطرف می‌کند. این تلفن هم با پنل خورشیدی در پشت دستگاه و هم از طریق سوکت برق قابل شارژ است و با یک ساعت شارژ خورشیدی تحت نور مستقیم می‌تواند حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان مکالمه فراهم کند.

تلفن سامسونگ ۱۰۵.۲ در ۴۴.۱۵ در ۱۶.۴ میلیمتر اندازه و یک صفحه ۱.۵۲ اینچی با وضوح ۱۲۸ در ۱۲۸ داشته و با یک مگابایت حافظه عرضه می‌شود.

این تلفن دارای امکانات ضروری مانند رادیو اف ام، زنگ آهنگ MP۳ و چراغ قدرتمندی بوده و برای ایمنی مصرف‌کننده امکان Mobile Tracker را دارد که به طور خودکار به کاربران هشدار می‌دهد سیم‌کارت تعویض شده یا یک پیام اضطراری کمک در موارد فوری ارسال می‌کند.

این تلفن همچنین ویژگی تماس جعلی را دارد که به کاربران کمک می‌کند برای فرار از موقعیت‌های غیرمطمئن وانمود کنند تلفنشان زنگ می‌زند. اگرچه شرکت‌هایی از جمله شارپ و ال‌جی الکترونیکس تلفن‌های همراه خورشیدی ساخته‌اند، اما هنوز محصولاتشان را به بازار عرضه نکرده‌اند.