قیمت‌ها همچنان در بازار ثابت است

عکس:نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- این روزها بازار رایانه با توجه به انتشار اخبار یا بهتر بگوییم شایعاتی در زمینه تغییرات قیمت، میزان عرضه کالاها به بازار و... دستخوش پدیده دو دستگی قیمت شده است.

طبق اعلام فعالان بازار، طی هفته‌های اخیر قیمت برخی از تجهیزات کامپیوتری و همچنین برخی از برندهای لپ‌تاپ، به دلایل مختلفی افزایش یافته است.

گروه دیگری از فعالان بازار نیز ادعا می‌کنند رشد قیمت‌ها به دلیل کاهش عرضه این کالاها به بازار است و این امکان وجود دارد که طی روزهای آینده با رشد بیشتر قیمت‌ها مواجه شویم.گروه دیگری از فروشندگان نیز از ثبات قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر در بازار کامپیوتر خبر دادند و گفتند، با توجه به شرایط بازار نه تنها رشد قیمت‌ها امکان‌پذیر نیست و باعث دامن زدن به دوران رکود حاکم بر بازار می‌شود، بلکه کاهش قیمت‌ها نیز باعث متضرر شدن بیشتر فروشندگان می‌شود.

اما در این بین گروه دیگری نیز هستند که به کاهش قیمت‌ها معتقدند و ادعا می‌کنند بی‌شک کاهش قیمت‌ها می‌تواند به پایان یافتن دوران رکود در بازار کمک کند.این دسته از فعالان بازار، ادعا می‌کنند طی روزهای اخیر قیمت تجهیزات کامپیوتری در حد قابل توجهی کاهش یافته و کاهش قیمت تا حدود زیادی باعث شده میزان خرید و فروش رایانه و تجهیزات آن افزایش یابد.

این در حالی است که سایر فروشندگان معتقدند وضعیت خرید و فروش در بازار رایانه همچنان در حد نامطلوبی بوده و بازار همچنان بی‌رونق است.

نمایندگی‌های فروش نیز از ثبات قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر خبر دادند و ادعا کردند اگر چه در بازار شایعاتی در زمینه عدم عرضه کالا به بازار منتشر شده است و فروشندگان به این بهانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند، اما این موضوع صحت ندارد و قیمت‌ها همچنان در بازار ثابت است.