ثبات قیمت در بازار مانیتور - ۱۹ خرداد ۸۸

بازار دیجیتال- در حالی که برخی از فعالان بازار از افزایش قیمت انواع مانیتور در بازار طی دو هفته اخیر خبر می دهند نمایندگی‌های فروش این ادعا را تکذیب کرده و اعلام کردند قیمت انواع مانیتور طی هفته‌های اخیر تغییری نکرده و حتی در برخی موارد با کاهش مواجه شده است. فعالان بازار معتقدند، پس از اعلام خبر افزایش تعرفه واردات مانیتورهای ۱۹ تا ۲۴ اینچ از سوی وزارت بازرگانی، شرکت‌های واردکننده نه تنها قیمت مانیتورهای۱۹ تا ۲۴ اینچ را بلکه نرخ این کالا را در سایزهای دیگر نیز افزایش دادند.

این در حالی است که نه تنها شرکت‌های واردکننده از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر می‌دهند، بلکه تولیدکنندگان از کاهش قیمت انواع مانیتور در بازار خبر دادند.

مادیران یکی از تولید و همچنین واردکنندگان مانیتور در این زمینه می‌گوید: طی هفته‌های اخیر نرخ مانیتورهای ۱۷ و ۱۹ اینچ LG در حدود ۵هزار تومان کاهش یافته است و نرخ سایر سایزها نیز ثابت بوده است.

مادیران همچنین اعلام کرد، نرخ مانیتورهای وارداتی این برند نیز طی هفته‌های اخیر و با توجه به رشد تعرفه واردات مانیتور همچنان ثابت بوده و تغییری نکرده است.

ایران نارا نمایندگی فروش مانیتورهای BENQ نیز با اشاره به ثبات قیمت مانیتورهای این برند طی هفته‌های اخیر گفت: هنوز تغییری در نرخ مانیتورهای وارداتی خود اعمال نکرده‌ایم.

شرکت توسعه رایانه گلسان، نمایندگی فروش مانیتورهای CTX نیز با اشاره به ثبات قیمت مانیتورهای این برند در بازار داخلی گفت: هنوز محموله جدید ما از گمرک ترخیص نشده است و در صورت ترخیص محموله جدید با تعرفه ۵۰‌درصد طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.