رییس سازمان تنظیم مقررات از درخواست مهلت ده روزه کنسرسیوم دوم برنده مزایده اپراتور سوم موسوم به «زین ایران» برای بررسی شرایط خبر داد.

محمود خسروی درباره احتمال تجدید مزایده اپراتور سوم اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به مذاکراتی که با زین‌ایران صورت گرفته، کنسرسیوم دوم یک مهلت ده روزه از ما خواسته تا نتیجه نهایی را بیان کند. وی افزود: بخش حقوقی سازمان تنظیم مقررات در حال بررسی پذیرش این درخواست است.

رییس سازمان تنظیم مقررات در خصوص اینکه در چه شرایطی امکان تجدید مزایده ایجاد می‌شود، گفت: در صورتی که مجددا مذاکرات با زین ایران همانند اتصالات به نتیجه نرسد، به دولت گزارش می‌دهیم و پس از آن آنها تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

تعیین اپراتور سوم مطابق برنامه زمان بندی پیش نرفته است

معاون وزیر ارتباطات با انتقاد از روند اجرای مزایده اپراتور سوم تلفن همراه گفت: سازمان تنظیم مقررات برای تعیین اپراتور سوم طبق برنامه زمان‌بندی پیش نرفته و در کار خود تاخیر دارد. کمال محامدپور در گفت وگو با موبنا با تاکید بر اینکه از وقت انتخاب اپراتور سوم بسیار گذشته است، اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات باید دلایل این تاخیر را اعلام کند. وی با بیان اینکه برای مذاکره و انتخاب برنده پروژه اپراتور سوم جدول زمان‌بندی تعریف شده است، گفت: طبق این جدول، برنده مزایده نیز باید ظرف مدت معین تعهدات خود را در این پروژه اجرایی کند، اما این تعهدات تاکنون در موعد مقرر عملیاتی نشده است. محامدپور با اشاره به اختلاف پیشنهاد قیمت نفر دوم مزایده اپراتور سوم بعد از کنسرسیوم تامین اتصالات که از این پروژه کنار گذاشته شد، افزود: سازمان تنظیم مقررات باید در این باره به کنسرسیوم زین ایران فرصتی می‌داد و پس از آن تصمیم‌گیری می‌کرد.