یک لپ‌تاپ با قابلیت از خانواده سونی

بازار دیجیتال- مدل FW-۱۹۰EEH به عنوان یکی از لپ‌تاپ‌های با قابلیت سونی در بازار داخلی معرفی شد که بر اساس پلت‌فرم Centrino ۲ سونی طراحی و ساخته شده و مشخصه‌ها و امکانات خوب و کارآمدی را به کاربران خود ارائه کرده است. از این میان می‌توان به نمایشگر عریض ۴/۱۶ اینچی آن اشاره کرد. به عبارت دیگر، آنچه این نوت‌بوک را از دیگر نوت‌بوک‌های وایداسکرین ۴/۱۶ اینچی متمایز می‌کند، نسبت صفحه نمایش آن است که به شما - به عنوان یک دوستدار فیلم‌های زیبا ـ امکان می‌دهد بدون مزاحمت هر گونه نوار اضافی در بالا و پایین نمایشگر، فیلم تماشا کرده، از تماشای آن نیز لذت ببرید.

کیفیت نمایشی خوب، رنگ‌های باکیفیت و استاندارد، اشباع مناسب رنگ، کنتراست خوب و درخشانی متعادل از جمله ویژگی‌هایی هستند که در این نمایشگر می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.صفحه کلید نوت‌بوک سونی VAIO سری FW یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این دستگاه به شمار می‌رود. صفحه کلید فوق طراحی خوب و خوش‌ساختی دارد و کار کردن با آن خسته کننده نیست. کلیدهای این صفحه کلید به شکل مناسبی چیده شده‌اند و فاصله‌ مناسبی بین آن‌ها ست.

اگر از جمله کاربرانی هستید که می‌خواهید با نوت‌بوک خود کارهای مختلفی مانند تایپ انجام دهید، مطمئنا از کار با آن راضی خواهید بود. این صفحه کلید از دور شبیه صفحه کلیدهایی است که در دیگر مدل‌ها می‌بینیم، اما از نزدیک تفاوت‌های جزئی‌ دارد که در کیفیت آن تاثیر گذاشته است. نمایشگرهای True HD به کار رفته در نوت‌بوک‌ همان کیفیتی را به شما ارائه می‌کنند که با یک تلویزیون HD تجربه می‌کنید. نمایشگرهای ۷۲۰ یا ۱۰۸۰ پیکسلی فقط کمی از آنچه در یک کامپیوتر می‌بینید کوتاه‌تر هستند. برای مثال، یک نوت‌بوک WUXGA رزولوشنی برابر با ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل دارد. حال آن که یک نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسلی Full HD با رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل کار می‌کند. این رزولوشن برای تماشای بیشتر فیلم‌ها به کار می‌آید.

کلید On/Off وایرلس، Memory Stick Reader، کارت‌خوان SD، چراغ‌های نوت‌بوک و میکروفون/ هدفون در قسمت جلوی دستگاه؛ لولاها در قسمت پشت دستگاه؛ برق AC، شیار قفل کینگستون، اگزوز CPU، LAN، مودم، VGA، HDMI، FireWire و ExpressCard/۳۴ در قسمت چپ نوت‌بوک؛ و سه پورت USB، درایو اپتیکال و کلید On/Off نوت‌بوک در سمت راست آن دیگر مشخصه‌های اتصالاتی این دستگاه به شمار می‌روند.

به طور کلی تجهیز به پردازنده INTEL CORE ۲ DUO‌، سیستم عامل Microsoft Windows Vista‌، وب کم‌، اپتیکال درایو‌، باتری یون لیتیوم با عمر مناسب و ... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

لپ‌تاپ مذکور با قیمت یک میلیون و ۱۸۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد.