بازار دیجیتال - وزارت بازرگانی و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرده است که برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از فروشندگان، کسبه بازار کالاهای مختلف باید روی اجناس خود برچسب قیمت نصب کنند. این در حالی است که فعالان بازار نسبت به این مساله گله‌مندند و معتقدند انجام این کار مقدور نیست. به همین منظور گفت و گوی کوتاهی با یکی از فروشندگان پاساژ پایتخت داشتیم که می‌خوانید:

۱ - سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به فعالان بازار اعلام کرده است که روی کالاهای خود برچسب قیمت نصب کنند. در این زمینه ابلاغیه ای برای شما ارسال شده؟

خیر. هنوز در این مورد به ما نرسیده است و دستور کتبی هم داده نشده است.

۲ - سازمان مذکور اعلام کرده این اقدام به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی از فروشندگان در اعلام قیمت به مشتری صورت گرفته. در این مورد چه نظری دارید؟

با توجه به وضعیت بحرانی بازار هیچ فروشنده‌ای ریسک نمی‌کند و قیمت‌ها را بیشتر از آنچه باید باشد اعلام نمی‌کند. اصلا فروشندگان در حال حاضر کالاها را با ضرر به فروش می‌رسانند.

۳ - فکر می‌کنید این موضوع تا چه حد از طرف فعالان مورد تایید و اجرا قرار گیرد؟

فعالان بازار حتی اگر جریمه شوند این کار را نمی‌کنند؛ چرا که قیمت‌ها مدام در حال تغییر است و در این صورت فروشنده باید از صبح تا شب مشغول نصب و تغییر اتیکت قیمت باشد.

همچنین بخش مهمی از فروش در بازار پس از برقراری ارتباط فروشنده و خریدار صورت می‌گیرد.

یعنی خریدار وارد می‌شود قیمت را می‌پرسد و در نهایت با کمی چانه‌زنی معامله انجام می‌شود.

در حالی که اگر قیمت پشت ویترین نصب شود خریدار به داخل فروشگاه نمی‌رود و ارتباطی نیز صورت نمی‌گیرد.