بازار دیجیتال- در حالی که از گوشه و کنار اخباری در رابطه با افزایش قیمت تلویزیون‌های LCD به دلیل افزایش تقاضا در برخی کشورها از جمله چین به گوش می‌رسد، واردکنندگان و فروشندگان ایرانی از احتمال کاهش مجدد قیمت‌ها طی روزهای آینده در بازار داخلی خبر می‌دهند.

به گفته فعالان بازار‌، درست است که بازار چین بر بازار کشور ما تاثیرگذار است، ولی با شرایط موجود به هیچ وجه افزایش قیمت‌ها امکان پذیر نیست.

در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با ایزدنیا، مدیر فروش شرکت حافظ پخش‌، یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت سام الکترونیک داشتیم که در زیر می‌خوانید.

شنیده شده است قیمت انواع تلویزیون LCD در بازارهای جهانی افزایش یافته است. آیا در بازار داخلی نیز قیمت‌ها افزایش یافته‌اند؟

خیر. قیمت‌ها در بازار داخلی نسبت به ماه‌های اخیر با کاهش مواجه شده، ولی فعلا از افزایش قیمت خبری نیست.

مگر بازار داخلی از بازارهای جهانی تاثیر نمی‌گیرد؟

چرا بازار داخلی تحت تاثیر بازار جهانی است ولی با توجه به شرایط موجود و روند کند خرید و فروش کالا افزایش قیمت‌ها تنها باعث دامن زدن به رکود حاکم بر بازار می‌شود و عملا امکان ندارد که با وجود رکود حاکم بر بازار قیمت‌ها افزایش یابد.

به هر حال کالاهای وارداتی با قیمت روز وارد بازار می‌شوند و واردکنندگان به احتمال زیاد کالاها را با قیمت جدید وارد بازار می‌کنند. آیا عدم افزایش قیمت‌ها وارد کننده را متضرر نمی‌کند؟

البته که متضرر می‌شوند. ولی واردکننده چاره‌ای جز این ندارد.

آیا این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده با کاهش عرضه کالا در بازار مواجه شویم؟

مشخص نیست. این بستگی دارد به سیاست‌های شرکت‌های واردکننده‌.