در حال حاضر شبکه تلفن همراه نسل ۵/۲ است که تابستان امسال به نسل ۷۵/۲ ارتقا خواهد یافت.

محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده پرداخت هزینه‌ها برای مهیا کردن بستر فرهنگی دیجیتال بوده و برای تولید محتوا به دنبال متولی است.

سلیمانی افزود: شبکه‌های تلفن همراه، ثابت و دیتا طی ۳-۲ سال آینده به سمت همگرایی خواهند رفت. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحولات تلفن همراه تاکید کرد: اگر در سال ۸۵ برای ارسال ۲ یا ۳‌میلیون پیامک در روز با مشکل مواجه می‌شدیم، امروز این شبکه قادر است ۱۲۰‌میلیون پیامک در یک روز ارسال کند و این امر در سه روز اول سال جاری ثابت شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر شبکه تلفن همراه نسل ۵/۲ است که تابستان امسال به نسل ۷۵/۲ ارتقا خواهد یافت.

کسب درآمد ۳۶۵‌درصدی مخابرات از محل اتصال متقابل با ایرانسل

مدیرعامل شرکت ایرانسل اظهارات غفاریان رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات را در زمینه متضرر شدن ۹/۴‌درصدی این شرکت از محل درآمد اینترکانکشن (اتصال متقابل) با شبکه ایرانسل رد کرد.

پیرو اظهارات وفا غفاریان، (معاون وزیر و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، که درآمد شرکت مخابرات ایران از محل اینترکانکشن (اتصال متقابل) این شرکت با شبکه ایرانسل را منفی دانسته و گفته بود «حاشیه سود شرکت مخابرات ایران در اتصال متقابل با ایرانسل منفی ۹/۴‌درصد است»، علیرضا قلمبر دزفولی (مدیرعامل شرکت ایرانسل) این موضوع را رد کرد.

وی در گفت‌وگو با «ایلنا»، گفت: شرکت مخابرات ایران از محل اتصال متقابل با شبکه ایرانسل نه تنها ۹/۴‌درصد ضرر نکرده، بلکه از زمان راه‌اندازی شبکه ایرانسل تاکنون ۳۶۵‌درصد درآمد داشته است.

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: درآمد ۳۶۵‌درصدی مخابرات از محل اینترکانکشن با ایرانسل بدان معنا است که مجموع درآمدهای وصول شده شرکت مخابرات ایران به هزینه‌های ناشی از اتصال متقابل با ایرانسل ۶۵/ ۳ برابر است.

ایرانسل سیم‌کارت ثبت نشده فعال ندارد!

در حال حاضر پیش از تکمیل ثبت‌نام و وارد شدن مشخصات مالک سیم‌کارت خریداری شده در سیستم ایرانسل، برقراری تماس از سیم‌کارت‌های دائمی، اعتباری و پیام‌رسان ایرانسل امکان‌پذیر نیست.

علی اصغر عینی‌پور، معاون فنی شرکت ایرانسل در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: با اجرای اقدامات مربوطه و تکمیل ثبت نام مشترکان، در شبکه ایرانسل سیم‌کارت فعال ثبت نشده‌ای وجود ندارد.

به گفته معاون فنی ایرانسل، در حال حاضر پیش از تکمیل ثبت نام و وارد شدن مشخصات مالک سیم‌کارت خریداری شده در سیستم ایرانسل، برقراری تماس از سیم‌کارت‌های دائمی، اعتباری و پیام‌رسان ایرانسل امکان‌پذیرنیست.

متقاضیان خرید سیم‌کارت ایرانسل به هنگام ثبت نام بایستی اصل شناسنامه یا کارت ملی یا گذرنامه برای اتباع خارجی و یک برگ کپی از آنها را همراه داشته باشند و به متصدی مربوطه ارائه کنند.