بازار دیجیتال- در حالی که شرکت HPفراخوان جمع‌آوری باتری‌های معیوب لپ‌تاپ‌هایش را منتشر کرده است، متاسفانه این اقدام در کشور ما صورت نمی‌پذیرد و کاربرانی که باتری لپ‌تاپ آنها دچار مشکل است، باید با پرداخت هزینه ارسال لپ‌تاپ به دبی مشکل لپ‌تاپ خود را برطرف کنند. البته این موضوع با توجه به بحث تحریم اقتصادی ایران و ورود با واسطه این کالاها به کشور چندان عجیب نیست، اما در نهایت این مصرف‌کننده است که باید در مواردی اینچنینی علاوه بر پرداخت هزینه خرید کالا و همچنین هزینه گارانتی‌هایی که چندان معتبر نیستند، در صورت بروز مشکل برای دستگاه مجددا متحمل پرداخت هزینه اضافی شود. به همین دلیل گفت‌وگوی کوتاهی با جلالیان، مسوول بخش تعمیرات لپ‌تاپ‌های HP در شرکت گسترش همراه که عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های این برند است، داشتیم که در زیر می‌خوانید.

با وجودی که شرکت HP فراخوان جمع‌آوری ۷۰هزار باتری را که در لپ‌تاپ‌های کامپک اچ‌‌پی مورد استفاده قرار گرفته، منتشر کرده است، در ایران شاهد این اقدام نیستیم. علت این موضوع چیست؟

باتری‌های معیوب لپ‌تاپ‌های HP به علت تولید حرارت زیاد و ایجاد آتش‌سوزی از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند. در ایران هم باتری‌های معیوب جمع‌آوری می‌شوند، اما از آنجا که لپ‌تاپ‌های این برند و کلا لپ‌تاپ‌های موجود در بازار فاقد نمایندگی پس از فروش رسمی هستند و از دبی وارد کشور می‌شوند، باتری‌های معیوب جمع‌آوری و به دبی ارسال می‌شوند.

آیا هزینه ارسال لپ‌تاپ‌ها به عهده شرکتی است که لپ‌تاپ‌ها را جمع‌آوری و ارسال می‌کند؟

خیر، هزینه ارسال لپ‌تاپ به دبی به عهده کاربران این لپ‌تاپ‌ها است.

مگر این لپ‌تاپ‌ها با ضمانت‌نامه شرکت گسترش همراه به فروش نمی‌رسند؟ آیا این به معنی عدم تعهد این شرکت در قبال کالاهای به فروش رسیده و گارانتی شده نیست؟

خیر. در صورتی که لپ‌تاپ دارای مشکلی باشد ما مشکل را رفع می‌کنیم و به تعهد خود عمل می‌کنیم. اما اگر لپ‌تاپ در ایران قابل تعمیر نباشد، به دبی ارسال می‌شود که هزینه آن به عهده مشتری است. در مورد باتری‌های معیوب هم به همین منوال است. چراکه ما در حوزه بازار بین‌المللی شرکت HP نیستیم و به همین دلیل باید هزینه‌هایمان را خودمان پرداخت کنیم.