پرفروش‌های بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی شدند

بازار دیجیتال- این روزها بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال هم با رکود اقتصادی درگیر است، با این حال اما بازار این محصولات معمولا پررونق بوده است. در این میان اما مثل همیشه بعضی مدل‌ها از بعضی برندها طرفداران بیشتری داشته و به این دلیل در دسته محصولات پرفروش هم قرار می‌گیرند.

در همین راستا به گفته کارشناسان و فعالان بازار، این روزها در بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال و در میان مدل‌های مختلف و متنوعی که وجود دارد، چهار مدل از اقبال بیشتری در میان خریداران برخوردار بوده‌اند.

با این اوصاف مدل‌های IXUS ۹۸۰IS از Canonا،D۹۰ از Nikonا، EOS ۵۰D از Canon و CoolPix P۶۰۰۰ از Nikon در حال حاضر پرفروش‌های بازار دوربین‌های عکاسی هستند تا به این ترتیب دو برند Canon و Nikon به فروش مناسبی رسیده و بتوانند در این شرایط رکود به نتایج خوبی برسند.

مدل IXUS ۹۸۰IS شرکت Canon که این روزها در میان کاربران خانگی و نیمه حرفه‌ای طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است، در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به بازار عرضه شده است. این دوربین در دو رنگ مشکی و نقره‌ای طراحی شده و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۷/۱۴ مگاپیکسل را دارد.

این دوربین امکان عکاسی با فاصله کانونی متغیر از ۳۶ تا ۱۳۳ میلیمتر را داشته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر هم بهره می‌برد. IXUS ۹۸۰IS دارای تکنولوژی تشخیص چهره بوده و حداکثر حساسیت آن به ۱۶۰۰ می‌رسد. دوربین پرطرفدار Canon امکان زوم اپتیکال تا ۷/۳ برابر را داشته و قدرت زوم دیجیتال آن به ۴ برابر می‌رسد. حداقل سرعت شاتر این دوربین ۱۵ و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰۰ ثانیه می‌رسد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۵/۲ اینچ بوده و تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. حافظه داخلی این دوربین برابر ۳۲ مگابایت بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD ،SDHC و MMC را هم دارد. این دوربین دارای پورت USB و یک ورودی ویدئو بوده و در حال حاضر با قیمت ۳۷۵۰۰۰ تومان و گارانتی شرکت نورنگار به بازار عرضه می‌شود. ابعاد این دوربین برابر ۹۸ در ۶۲ در ۲۸ میلیمتر بوده و وزن آن به ۲۰۵ گرم می‌رسد.

دوربین مدل D۹۰ از Nikon هم قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۳/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از ماه آگوست سال ۲۰۰۸ به بازار آمده است. این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح HD را داشته و قدرت عکاسی پیاپی با سرعت ۵/۴ فریم در هر ثانیه را هم دارد. حداقل سرعت شاتر این دوربین برابر ۳۰ بوده و حداکثر سرعت آن به ۴۰۰۰ ثانیه می‌رسد. نمایشگر این دوربین یک LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد.

این دوربین با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگار بوده و دارای پورت‌های USB و HDMI هم هست. دوربین ۶۲۰ گرمی Nikon ابعادی برابر ۱۳۲ در ۱۰۳ در ۷۷ میلیمتر بوده و با قیمت ۱۱۰۰۰۰۰ تومان و گارانتی نورنگار به فروش می‌رسد.

دوربین مدل EOS ۵۰D شرکت Canon هم مدل پرطرفدار دیگری است که در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شده است. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۵ مگاپیکسل را داشته و با لنزهای سری EF/EF-S و سری EX هم سازگاری دارد. EOS ۵۰D مجهز به عکاسی با حالت فوکوس ۹ ناحیه‌ای بوده و دارای سیستم پاک‌کننده‌ به صورت یکپارچه هم هست.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ بوده و وضوح تصویر آن به ۹۲۰۰۰۰ پیکسل می‌رسد. حداقل سرعت شاتر این دوربین برابر ۳۰ و حداکثر آن برابر ۸۰۰۰ ثانیه است. ابعاد این دوربین برابر ۱۴۶ در ۱۰۸ در ۷۴ میلیمتر بوده و وزن آن بدون باتری به ۷۳۰ گرم می‌رسد.

دوربین مدل EOS ۵۰D در حال حاضر با قیمت ۱۱۴۰۰۰۰ تومان و گارانتی شرکت نورنگار به بازار عرضه می‌شود. دوربین عکاسی مدل

CoolPix P۶۰۰۰ شرکت Nikon هم مدل پرطرفدار دیگری است که قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۵/۱۳ مگاپیکسل را داشته و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر هم هست. این دوربین دارای حساسیت حداکثر ۶۴۰۰ بوده و حداقل و حداکثر فاصله کانونی آن به ترتیب به ۲۸ و ۱۱۲ میلیمتر می‌رسد.

قدرت زوم اپتیکال این دوربین تا ۴ برابر و قدرت زوم دیجیتال آن هم تا ۴ برابر است. نمایشگر LCD این دوربین اندازه ۷/۲ اینچی داشته و تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. CoolPix P۶۰۰۰ مجهز به GPS و پورت USB بوده و با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگاری دارد.

این دوربین با قیمت ۴۴۰۰۰۰ تومان و گارانتی نورنگار به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد.