اتصالات اعلام کرد که اختلاف نظر با تامین تله کام باعث کنارگذاشته شدن این شرکت از سمت اپراتور سوم تلفن همراه ایران شد.

به گزارش موبنا و به نقل از عربین بیزینس، مدیران اتصالات در یک نشست خبری رسما اعلام کردند که ما در ایران با شرکت تامین تله کام شراکت داشتیم و با این شرکت به توافق نرسیدیم و به دلیل پاره‌ای از اختلاف نظرات از پروژه اپراتور سوم از ایران خارج شدیم.

این شرکت رگولاتوری و سازمان تنظیم مقررات ایران را مقصر نمی‌داند، بلکه شرکت تامین تله کام که کنسرسیوم را در اختیار خود دارد با به وجود آوردن تغییراتی در مفاد توافقنامه باعث کنار گذاشته شدن اتصالات می‌شود. البته در این گزارش به تغییرات مفاد توافقنامه ایران اشاره‌ای نشده است.

اتصالات یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی و ارتباطات از راه دور است که قصد داشت بیش از ۵‌میلیارد دلار به مدت ۵ سال در ایران سرمایه‌گذاری کرده و سرویس‌های شبکه نسل سوم در این کشور ارائه دهد.

همچنین اتصالاتی‌ها اعلام کردند که در حال مذاکره با رگولاتوری ایران برای بازگشت به پروژه اپراتور سوم بدون همکاری با شریک قبلی خود «تامین تله کام» است. شرکت اتصالات امارات متحده عربی اعلام کرد به تلاش برای توسعه حضورش در بازار ایران ادامه می‌دهد.

همچنین رویترز گزارش داد: اتصالات درحالی این خبر را اعلام کرده که هفته قبل از شرکت در کنسرسیوم اپراتور سوم تلفن همراه ایران به دلیل قصور در اجرای تعهداتش کنار گذاشته شد.

اتصالات همچنین درنظر دارد در بخشی از سهام شرکت «مدیتل» مراکش را خریداری کند. اتصالات این خبر را در حاشیه اجلاس اقتصاد جهانی در ساحل دریای سیاه در اردن اعلام کرد.