مدیرعامل یک شرکت واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه معتقد است که افراد زیر ۱۴ سال تنها باید از گوشی ساده‌ای که فاقد امکانات پیشرفته است، استفاده کنند.

حسین پاینده، مدیرعامل شرکت پارس کامتل با بیان این مطلب اعلام کرد: افراد زیر ۱۴ سال تنها باید از گوشی‌هایی استفاده کنند که فاقد امکاناتی چون دوربین و بلوتوث است، چرا که برخی از افراد به استفاده نادرست از این وسیله ارتباطی می‌پردازند.

وی افزود: امروزه استفاده از تلفن همراه تنها محدود به بزرگسالان نبوده و اغلب نوجوانان وحتی کودکان یک خط تلفن همراه دارند. پاینده تصریح کرد: با توجه به افزایش قابلیت‌های گوشی‌های تلفن همراه، امروزه نحوه استفاده از این وسیله تغییر کرده است و در برخی موارد استفاده نادرست از تلفن همراه مشکلات روانی و جسمانی را برای افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است.

وی گفت: در برخی مواقع شاهد انتشار فیلم‌ها، تصاویر و پیام‌های غیراخلاقی از طریق این وسیله ارتباطی در بین کودکان و نوجوانان هستیم.

پاینده با اشاره به تهیه گوشی‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان افزود: سری جی گوشی‌های سونی اریکسون و گوشی‌های ارزان قیمت نوکیا برای دانش آموزان زیر ۱۴ ساله که قصد تهیه یک گوشی ساده را دارند مفید است، چرا که این گوشی‌ها فاقد هرگونه امکانات پیشرفته‌ای از لحاظ بلوتوث و دوربین هستند.