E52، سبک وزن همه کاره

گوشی E۵۲ نوکیا که از ماه مه سال ۲۰۰۹ میلادی روانه بازار تلفن همراه شده است، در ابعاد ۱۱۶ در ۹/۹ در ۴۹ میلیمتر ساخته شده است.

این گوشی ۹۸ گرمی که به تازگی به بازار جهانی تلفن همراه معرفی شده است به‌زودی به سبد خرید نوکیا می‌پیوندد. گوشی موبایل جدید شرکت نوکیا، با نام E۵۲ ، جایگزین مدل E۵۱ می‌شود.

این گوشی جدید، مجهز به ویژگی‌های همچون صفحه نمایش ۴/۲اینچی از نوع TFT با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل و تعداد ۱۶ میلیون رنگ، حافظه داخلی ۶۰ مگابایتی و‌کارت‌حافظه Micro SD به همراه یک گیگابایت حافظه همراه، دوربین ۲/۳ مگاپیکسلی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل مجهز به فوکوس خودکار و فلاش LED با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت VGA و سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه است.

اولین و مهم ترین ویژگی این گوشی که توجه علاقه‌مندان را جلب می‌کند، باتری این تلفن است که به شما این امکان را می‌دهد تا حدود هشت ساعت با این تلفن صحبت کنید، بدون اینکه مجبور باشید آن را شارژ کنید.

باتری گوشی E۵۲ نوکیا از نوع یون‌لیتیوم استاندارد، BP-۴L، است که حداکثر زمان پخش موزیک آن تا ۱۸ ساعت است. البته حداکثر زمان مکالمه E۵۲ ، هشت ساعت و حداکثر زمان استندبای آن هم تا ۲۳ روز است. گوشی Nokia E۵۲ ، کاملا شبیه به گوشی E۵۵ است و همان صفحه کلید QWERTY را دارد.

در همین حال این مدل نوکیا نیز از شبکه‌های GSM ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰ و HSDPA ۹۰۰/۲۱۰۰ پشتیبانی می‌کند.

دوربین مدل فوق مجهز به فوکوس خودکار و فلاش بسیار خوب از نوع LED است، رزولوشن ۲/۳ مگاپیکسل یا ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ دارد که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت VGA و با سرعت ۳۰‌فریم بر ثانیه را هم دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین، این است که مجهز به دوربین دوم برای مکالمه تصویری هم هست. سیستم پیام نگاری Nokia E۵۲، شامل ارسال و دریافت پیام متنی، پیام تصویری و ایمیل است. از سیستم پیش بینی کلمه T۹ هم پشتیبانی می‌کند.

از دیگر امکانات نوکیا، مدل E۵۲ ، می‌توان به درگاه بلوتوث نسخه دو، پورت USB ، قابلیت تماس صوتی، پشتیبانی از زنگ‌های پلی فونیک وMP۳ ، بازی‌های قابل دانلود، Wi-Fi، رادیو FM و هشدار لرزشی آن اشاره کرد.

همچنین این گوشی مجهز به سیستم عامل Symbian, S۶۰ rel. ۳.۲ هم می‌باشد و پردازنده آن هم از نوع ARM ۱۱۶۰۰ MHz است. این گوشی تاکنون وارد بازار تلفن همراه کشور نشده است، ولی با توجه به امکانات آن پیش‌بینی می‌شود قیمت عرضه آن بالای ۳۰۰ هزار تومان باشد.