غفاریان: ترمینیشن به اپراتورها ربطی ندارد!

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه ترمینیشن پدیده‌ای است که خیلی به اپراتورها ربطی ندارد، گفت: ممکن است این موضوع گریبانگیر ما شود و کسانی به جای خرید سیم کارت ایرانسل سیم کارت همراه اول را بخرند و با استفاده از این سیم‌کارت‌ها ترمینیشن کنند که البته این موضوع هیچ ربطی به اپراتور مربوطه ندارد و اپراتور نمی‌تواند نقشی درکنترل این موضوع داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وفا غفاریان، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در یک نشست مطبوعاتی با بیان این مطلب گفت: ممکن است هر اپراتوری که سیم کارت ارزان‌تر ارائه دهد، کسانی که می‌خواهند این تخلف را انجام دهند از آن سیم‌کارت‌ها خریداری کنند ولی از این بابت هیچ چیزی متوجه اپراتورها نیست و کنترل این کار به عهده شرکت زیرساخت است که با متخلفین برخورد کند.

وی تاکید کرد: تعرفه‌های ما بسیار ارزان است و این یکی از دلایلی است که قاچاق ترافیک از کشور ما انجام می‌شود، البته از این قاچاق‌درصد سود کمتری به طرف ایرانی تعلق می‌گیرد و بیشتر سود این قاچاق به جیب شریک خارجی می‌رود، بنابراین همه باید در این زمینه همکاری کنند تا جلوی این کار گرفته شود.

وی درباره بحث اینترکانکشن با ایرانسل و تالیا گفت: این موضوع به ایرانسل و تالیا ابلاغ شده و این موضوع بستگی به توافق طرفین دارد. ما از ایرانسل دعوت کردیم که مذاکره کرده و در این زمینه به توافق برسیم و قرار شد در حضور رگولاتوری بحث اینتر کانکشن را نهایی کنیم.

غفاریان با تاکید بر اینکه ما در رابطه با اینترکانکشن ایرانسل تا به حال زیان دادیم، گفت: حدود ۹/۴‌درصد از اینترکانکشن با ایرانسل زیان دادیم و در واقع از مجموعه اتصال متقابل زیان‌ده بودیم.

وی افزایش ظرفیت تلفن همراه، از بین بردن دو نرخی شدن و بازار آزاد و از بین بردن سرمایه‌گذاری بر روی سیم‌کارت‌ها را از جمله اقداماتی دانست که برای به روز کردن واگذاری تلفن همراه لازم بود و همه این کارها محقق شد و درحال حاضر ظرفیت تلفن همراه اول حدود ۳۱‌میلیون مشترک، اپراتور دوم ۱۳‌میلیون و برای اپراتورهای کیش، اسپادان و تالیا حدود یک‌میلیون مشترک است و در واقع می‌توان گفت نیاز امروز تلفن همراه کشور را پاسخ می‌دهند.

به گفته غفاریان، بهبود کیفیت تلفن همراه در تهران کاملا محقق نشده ولی همچنان تلاش‌های لازم برای بهبود آن انجام می‌شود و در این زمینه بهبود نسبی ایجاد شده است.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین در مورد ودایع مشترکان همراه اول و این موضوع که زمانی قرار بود این ودایع تبدیل به سهام شود، گفت: ودایع طبق روال قبلی نزد مخابرات محفوظ است و هر زمانی که خطی مسترد شود، ودیعه به مشترک داده می‌شود.

دریافت رایگان دیکشنری با بلوتوث و خرید کتاب با تلفن همراه

نرم‌افزار فروشگاه کتاب همراه با امکان سفارش کتاب از طریق تلفن همراه و نرم‌افزار دیکشنری آریانپور با امکان دریافت رایگان از طریق بلوتوث در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه شد.

مهدی صاحب نسق، مدیر فنی این طرح در توضیح چگونگی کارکرد نرم‌افزار فروشگاه کتاب همراه گفت: با نصب این نرم‌افزار بر روی تلفن همراه، مشتری فهرستی از کتب انتشارات را به همراه خلاصه‌ای درباره هر کتاب مشاهده می‌کند، سپس کتاب یا کتب مد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش می‌دهد. نهایتا این سفارش در قالب پیامک برای انتشارات ارسال می‌شود و پس از تایید موجودی کتاب در انبار، فرد می‌تواند در صورت عضویت در شبکه شتاب، مرحله پرداخت را از طریق تلفن همراه خود انجام و کتاب را با پیک یا پست دریافت کند. صاحب نسق از دیگر محصولات عرضه شده در نمایشگاه کتاب را دیکشنری آریانپور ذکر کرد که نسخه‌ای از این نرم‌افزار برای نخستین بار در نمایشگاه به‌صورت رایگان عرضه و از طریق بلوتوث برای علاقه مندان ارسال می‌شود.

در نسخه رایگان که نشان دهنده کیفیت و کمیت نرم افزار است، اطلاعات یک حرف فارسی و یک حرف انگلیسی قرار دارد که دربرگیرنده لغات، تلفظ و معانی آنها، ترکیبات یک لغت به همراه مثال‌های کاربردی در جمله و اطلاعات جانبی نظیر نوع کلمه یا تصویر مرتبط است.

وی در پایان با اشاره به اینکه به همراه داشتن دیکشنری برای کاربر به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود، گفت: نسخه اولیه نرم‌افزار ویژه دارندگان تلفن همراه با سیستم عامل Symbian است. با در اختیار داشتن این نرم‌افزار، کاربران خواهند توانست لغات مدنظر خود را در دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی آریانپور جست‌وجو و معانی آن را مشاهده کنند.