دوربین فیلمبرداری کوچک و ارزان  جنیوس

بازار دیجیتال- شرکت جنیوس که معمولا به خاطر طراحی و تولید محصولاتی مانند انواع اسپیکر، وب‌کم، هدفون، ماوس و کیبورد در بازار محصولات دیجیتال شناخته می‌شود، به تازگی و با عرضه یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال گویا به بازار این محصولات هم راه پیدا کرده است.

دوربین فیلمبرداری جدید جنیوس که با مدل G-Shot HD۵۲۰ به بازار معرفی و عرضه شده است، طراحی کامپکت و کوچکی داشته و به راحتی درکف دست کاربرانش قرار می‌گیرد.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۷۲۰ پیکسل را داشته و امکان عکاسی را هم به کاربرانش می‌دهد. به این ترتیب کاربران این محصول امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۱ مگاپیکسل را هم در اختیار خواهند داشت.

فیلم‌های گرفته شده با این دوربین با فرمت H.۲۶۴/MPEG-۴ و عکس‌های آن با فرمت JPEG ثبت و ذخیره می‌شوند. HD۵۲۰ مجهز به تکنولوژیZ-Lighting است که امکان فیلمبرداری با کیفیت بیشتر را در شرایط کم‌نور به کاربرانش می‌دهد. لنز این دوربین هم از نوع ۱/۷ میلیمتری است که قابلیت زوم دیجیتال تا ۵ برابر را دارد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۵/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر همچنین امکان چرخش تا ۲۷۰ درجه را هم به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۳۲‌مگابایت می‌رسد. کاربران این محصول اما امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC در اختیار دارند.

جنیوس اعلام کرده است که دوربین فیلمبرداری جدیدش را به تازگی و با قیمت مناسب ۱۴۹‌دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی‌می‌رساند.