بازار دیجیتال- به نظر می‌رسد انتخاب رییس جدید اتحادیه صنف رایانه و داده ورزی و ماشین‌های اداری به هر دلیل و با هر هدفی که باشد باید با تغییر و تحولاتی در شیوه مدیریت این اتحادیه و اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی برای نظارت‌بر فعالیت‌های این صنف و پایان دادن به برخی اختلافات درون صنفی همراه باشد. به احتمال زیاد شهرام شیر مست، رییس جدید این اتحادیه که سابق بر این در سمت نایب‌رییس اول این اتحادیه فعالیت می‌کرد نیز برنامه‌های جدیدی برای اداره اتحادیه مذکور دارد.

در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با رییس جدید اتحادیه صنف رایانه و داده‌ورزی و ماشین‌های اداری داشتیم که می‌خوانید.

دلیل کنار گذاشته شدن آقای کاشانی از ریاست اتحادیه چه بود و آیا در حال حاضر ایشان در این اتحادیه هیچ سمتی ندارند؟

این انتخاب بر اساس یک تصمیم گروهی صورت پذیرفت که خود آقای کاشانی هم با آن موافق بودند. ضمن اینکه آقای کاشانی از اتحادیه کنار گذاشته نشدند و در حال حاضر پست نایب‌رییس اول اتحادیه را پذیرفته‌اند.

دلیل این جایگزینی چه بود؟

آقای کاشانی به دلیل اینکه بخشی از وقت خود را در شرکت کانولا که متعلق به ایشان است صرف می‌کردند، فرصت حضور در جلسات مهمی که برگزار می‌شد را نداشتند. در نتیجه من به عنوان رییس اتحادیه انتخاب شدم و آقای کاشانی نیز سمت سابق را پذیرفتند.

به عنوان رییس جدید اتحادیه آیا برنامه جدیدی برای اتحادیه دارید؟

بله. برنامه‌های جدیدی داریم که طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم. اما به طور کلی قصد داریم برای هر گروه یک سرگروه انتخاب کنیم تا مشکلات مربوط به گروه را پیگیری کند.

همچنین نرخ جدید خدمات کامپیوتری را نیز تعیین و در سایت قرار داده‌ایم و در نظر داریم برنامه‌ای ترتیب دهیم تا این نرخ‌ها از سوی کلیه فعالان صنف اعمال شود. در مورد گارانتی و شرکت‌های گارانتی‌کننده کالا نیز برنامه‌هایی داریم که متعاقبا اعلام می‌شود.